Mangler inline fuelpump...

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
A4TQ

Mangler inline fuelpump...

#1 Indlæg af A4TQ »

Mærket er ligemeget, men vi kender jo walbro og bosch bedst...

Skal bare kunne levere ca eller over 250lph

nogen der kan hjælpe med et link til en biks her i nærheden (DK,DE, SE) eller ligefrem ligger inde med en?

MVH Christian
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#2 Indlæg af A3-Quattro »

læs i den anden tråd :wink:
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

læs i hvilken anden tråd? og www.scanturbo.dk er din ven... ca 800 for en af de store bosch pumper som snildt kan levere nok til de fleste projekter. dens nummer ender på 910 og den sender de over hele landet og det er lager vare
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Yugo Turbo skrev:læs i hvilken anden tråd? og www.scanturbo.dk er din ven... ca 800 for en af de store bosch pumper som snildt kan levere nok til de fleste projekter. dens nummer ender på 910 og den sender de over hele landet og det er lager vare


910 er vel knapt at betegne som stor, hvis jeg ikke husker forkert. Nærmere som lidt forkølet lille, især hvis de flowopgivelser scanturbo opgiver skulle have været korrekte.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:
Yugo Turbo skrev:læs i hvilken anden tråd? og www.scanturbo.dk er din ven... ca 800 for en af de store bosch pumper som snildt kan levere nok til de fleste projekter. dens nummer ender på 910 og den sender de over hele landet og det er lager vare


910 er vel knapt at betegne som stor, hvis jeg ikke husker forkert. Nærmere som lidt forkølet lille, især hvis de flowopgivelser scanturbo opgiver skulle have været korrekte.....


910 200 l/t ved 5 bar er den opgivet til, det er sku da ikke helt lille.
Hvad den så levere oppe ved dyserne er en anden sag.
Men den levere snildt 105 l/t ved 4bar, målt oppe ved dyserne.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
Yugo Turbo skrev:læs i hvilken anden tråd? og www.scanturbo.dk er din ven... ca 800 for en af de store bosch pumper som snildt kan levere nok til de fleste projekter. dens nummer ender på 910 og den sender de over hele landet og det er lager vare


910 er vel knapt at betegne som stor, hvis jeg ikke husker forkert. Nærmere som lidt forkølet lille, især hvis de flowopgivelser scanturbo opgiver skulle have været korrekte.....


910 200 l/t ved 5 bar er den opgivet til, det er sku da ikke helt lille.
Hvad den så levere oppe ved dyserne er en anden sag.
Men den levere snildt 105 l/t ved 4bar, målt oppe ved dyserne.

MVH

Morten


Jeg tror faktisk du er ved at nærme dig grænsen for hvad den pumpe rent faktisk leverer.

Mener havneren tjekkede den pumpe for nogen tid siden, og der kunne den ikke engang levere 200l/t v. frit flow.

Jeg tvivler stærkt på at du v. 105L/h igennem dyserne rent faktisk har 95L/h retur. Da du næppe har mere end 1bar tryktab igennem systemet(forhåbentligt ikke) så kan skal du jo faktisk kunne måle et flow på 95liter/time i din retur med 105liter/h forbrug på dyserne, og det vil jeg påstå at du ikke kan komme bare tæt på.

Hvis man går scanturbo på klingen, så er de udmærket godt klar over at den ikke leverer den mængde uden at flere forhold er opfyldt, bla et relativt højt fødetryk.

Jeg bruger selv "storebror" til 910eren på min egen bil, og også på "testmotoren", og ingen af stederne leverer den noget i retningen af 200liter/time, ikke engang v. 2,9bar. tror den hedder 986 eller noget i den retning, gider ikke tjekke det nu....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Nu kan jeg ikke helt huske hvad jeg målte returløbet til med alle 4 dyser åbne, men det var nok til at stille mig tilfreds,( over 25 l/t)
da jeg aldrig har alle 4 dyser åbne på en gang med 100% i dc.

Og netop der for var jeg forsigtig med at påstå at den giver 200 l/t.
Og kom med egne erfaringer.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Jeg målte som Henrik siger sådan en HELT ny 910 pumpe fra scanturbo til 193ml/h mener jeg det var... Målt ved 0 bar( direkte ud af pumpen).

Mener den lå omkring 130ml/h ved 3bar og generatorspænding direkte fra batteriet (har selvfølgelig skrevet det ned, men gider ikke kigge).

Jeg prøvede ALT muligt for at få den til at give hvad de lover, men ak. Den kan SLET SLET ikke!

V/h Chr
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Forsøgte du at give pumpen et fødetryk, eller skulle den selv suge dengang du lavede forsøget?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
A4TQ

#10 Indlæg af A4TQ »

Oki... jamen den fra scanturbo skal jeg jo så ikke ha...

vil jo helst ha skruefittings i begge ender, og skal kunne levere 600 hk fra 1.5 liters buffertank som kører uden tryk...

hva skal jeg så vælge?
Besvar