Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
Yugo Turbo skrev:
læs i hvilken anden tråd? og
www.scanturbo.dk er din ven... ca 800 for en af de store bosch pumper som snildt kan levere nok til de fleste projekter. dens nummer ender på 910 og den sender de over hele landet og det er lager vare
910 er vel knapt at betegne som stor, hvis jeg ikke husker forkert. Nærmere som lidt forkølet lille, især hvis de flowopgivelser scanturbo opgiver skulle have været korrekte.....
910 200 l/t ved 5 bar er den opgivet til, det er sku da ikke helt lille.
Hvad den så levere oppe ved dyserne er en anden sag.
Men den levere snildt 105 l/t ved 4bar, målt oppe ved dyserne.
MVH
Morten
Jeg tror faktisk du er ved at nærme dig grænsen for hvad den pumpe rent faktisk leverer.
Mener havneren tjekkede den pumpe for nogen tid siden, og der kunne den ikke engang levere 200l/t v. frit flow.
Jeg tvivler stærkt på at du v. 105L/h igennem dyserne rent faktisk har 95L/h retur. Da du næppe har mere end 1bar tryktab igennem systemet(forhåbentligt ikke) så kan skal du jo faktisk kunne måle et flow på 95liter/time i din retur med 105liter/h forbrug på dyserne, og det vil jeg påstå at du ikke kan komme bare tæt på.
Hvis man går scanturbo på klingen, så er de udmærket godt klar over at den ikke leverer den mængde uden at flere forhold er opfyldt, bla et relativt højt fødetryk.
Jeg bruger selv "storebror" til 910eren på min egen bil, og også på "testmotoren", og ingen af stederne leverer den noget i retningen af 200liter/time, ikke engang v. 2,9bar. tror den hedder 986 eller noget i den retning, gider ikke tjekke det nu....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!