martin306xsi skrev:
Sætter du så bare de to slanger til Bleeden sammen eller hvordan? Hvad med at sætte en mekanisk bleed ventil på i stedet for den elektroniske?
Nej en slange går fra wastegate til trykrør. den skal blive siddene for som med alle andre turboer er det der den styre trykket. Men den anden slange som går op til bleed ventil, hvis den bliver afmont. så kan den køre med 0.9.
Bleed ventilen lukker bare en hvis mængde luft ud i det fri, så kan trykrøret fra turboen ikke fylde wastegaten og derfor ikke lave tryk i wastegate. Hvad vil du opnå ved at køre med en mek. bleed ventil?
En CT9 turbo kan ikke køre med mere en 0.9 bars lade tryk lige meget hvor lille din motor er.
Grunden til dette er at den fjeder der sidder inden i den lille boks der styrer wastegaten ikke kan holde selve wastegaten lukket længere, så denne skal blokers. Hvis den blokeres skal det gøres på en motor der er meget mindre, da turboen bare bremser udst. gassen mere en den kan højne ladetrykket. Dette sker faktisk allerede ved 0.9 bar.
Hvis din udst. gas som er meget varm bliver bremset for meget kan det ikke komme ud. VARMEN kan derfor ikke komme ud! = brændte stempler!
Konklusion: Vil man have mere sjov ud af den lille motor skal man finde en anden turbo!
PS: Har kun en CT9 Turbo + manifold, med org. sugerør, tryk rør og forrør + org. blow off. Ingen slør i turboen og ingen revner i manifolden.
Samlet pris 1500, kan ikke holdes. 24202535