Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2025, 21:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
martin306xsi skrev:
Ja, der har jeg så ikke hørt korrekt :oops: Har forresten hørt at flere af dem er målt til ca. +- 160hk.

Klyfax> Kan du ikke udybe det lidt, jeg tænker på det med fugtighedsmåleren og wastgate.

Finn> Har du et ledningsdiagram over 4efte (altså lys, abs osv.) Egon sagde at Rene havde det men han skulle ikke være til at komme i kontakt med :(

Ja flere af dem er målt til 160 hk+. På en CT9 turbo er der 2 studser fra wastegaten, den ende er forbundet med tryksiden på turboen (ligesom andre turboer med intenwastegate.) Den anden går op til en el-bleed off ventil. og denne bleed off ventil er vist styret af det der fugtighedsmåler. Fjerner man så denne bleed off ventil og smider I/Ceren ud i snuden så skulle den runde de 160+ hk, ved et ladetryk på 0.9 bar
Det skal dog lige siges at lader man bleed off ventilen sidde og kun smider I/Ceren ud i snuden runder man 145-150 hk. Den lille forskel der er, er fordi turboen er for lille til 160 hk så den bremser mere en den lader på de sidste 0.3 bar. (Det er en kammeret der har prøvet dette og har været på rullefelt begge gange, ved dog ikke hvad andre har prøvet og erfaret.)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Sætter du så bare de to slanger til Bleeden sammen eller hvordan? Hvad med at sætte en mekanisk bleed ventil på i stedet for den elektroniske?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

martin306xsi skrev:
Sætter du så bare de to slanger til Bleeden sammen eller hvordan? Hvad med at sætte en mekanisk bleed ventil på i stedet for den elektroniske?

Nej en slange går fra wastegate til trykrør. den skal blive siddene for som med alle andre turboer er det der den styre trykket. Men den anden slange som går op til bleed ventil, hvis den bliver afmont. så kan den køre med 0.9.
Bleed ventilen lukker bare en hvis mængde luft ud i det fri, så kan trykrøret fra turboen ikke fylde wastegaten og derfor ikke lave tryk i wastegate. Hvad vil du opnå ved at køre med en mek. bleed ventil?
En CT9 turbo kan ikke køre med mere en 0.9 bars lade tryk lige meget hvor lille din motor er.
Grunden til dette er at den fjeder der sidder inden i den lille boks der styrer wastegaten ikke kan holde selve wastegaten lukket længere, så denne skal blokers. Hvis den blokeres skal det gøres på en motor der er meget mindre, da turboen bare bremser udst. gassen mere en den kan højne ladetrykket. Dette sker faktisk allerede ved 0.9 bar.
Hvis din udst. gas som er meget varm bliver bremset for meget kan det ikke komme ud. VARMEN kan derfor ikke komme ud! = brændte stempler!

Konklusion: Vil man have mere sjov ud af den lille motor skal man finde en anden turbo!

PS: Har kun en CT9 Turbo + manifold, med org. sugerør, tryk rør og forrør + org. blow off. Ingen slør i turboen og ingen revner i manifolden.

Samlet pris 1500, kan ikke holdes. 24202535

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Har da haft en 4efte med CT9 på 1,1 bar.
MVh FInn

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Jeg kunne godt være interesseret, du har ikke også nogle dyser fra en 4efte?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Har da haft en 4efte med CT9 på 1,1 bar.
MVh FInn

ok ved kun hvad han har prøvet

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Alex_Reedtz skrev:
Jeg kunne godt være interesseret, du har ikke også nogle dyser fra en 4efte?

det har jeg men så stiger prisen. har ikke styring. men du skal være hurtig for der ringede en i mandags og sagde han ville købe det. men har ikke hørt fra ham siden.

undskyld skriften men shift og komma virker ikke.

Magnusssen

Titel:
Senior Medlem

Hvad skal du så have for det hele? Jeg har lige monteret MS, så styringen er ikke noget problem....

Gider du at remse op igen hvad der følger med?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Alex_Reedtz skrev:
Hvad skal du så have for det hele? Jeg har lige monteret MS, så styringen er ikke noget problem....

Gider du at remse op igen hvad der følger med?

CT9 Turbo + manifold, med org. sugerør, tryk rør og forrør + org. blow off + 4 x 4E-FTE dyser. Mener ikke jeg har mere end det.

Folk plejer at tage 800 for dyser så hvis du for det hele for 2k er det så i orden?

Magnusssen

Titel:
Senior Medlem

Yes, det lyder meget fair, det sidste problem er så bare at jeg bor i jylland. Kan du ikke sende mig en mail på alex_reedtz@get2net.dk, så tager vi den derfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time