Side 1 af 1

mangler dele

: 11 sep 2003, 19:36
af rs turbo
--------------------------------------------------------------------------------


men nu har jeg fået fat i en anden rst motor og den kunne jeg godt tænke mig at tune

mit forslag er :
ny knast (280)
chip tuning
måske ny stempler (ved ikke om det er nok at skifte smøre ringen)

og med turbo ved jeg sku ikke riget og jeg skal holden den standard eller der skal nogen andre mølle i.

nu til det jeg skal have noget hjælp med der side nogen lejer i sådan en motor plejer men og skifte dem ?

vis i selv har noget af de i forslå så er jeg meget interesseret

jeg håber at jeg få nogen gode forslag fra jer for i virker til at have styr på at det med ford.:-)

pps ville gerne op på de 200 til 250 hk
ps og tak for alle de svar jeg fik sidst
og for en god side

M.V.H. mads

: 12 sep 2003, 09:22
af DSS
Jeg vil sige at du skal glemme alt om knasten i første omgang(koster for meget i forhold til den effekt du vil få), få en bedre intercooler og en støre mølle på, få så skruet lidt op for trykket, og så skulle den gerne komme op i nærheden af de 180/200hk. Mht. stempler og lejer er jeg noget blank, desvære...

: 12 sep 2003, 10:11
af mikRST
Hejsa.

Jeg har hørt at hvis den kommer over 200hk begynder gearkassen og kobling ikke at kunne holde mere. Jeg har lige fået lavet motor i min rst. Det er nogle stempler fra en vw der er kommet i. Det er blevet lavet ved bruno hansen på fyn. Han sagde til mig at med en større ic og og ca. 1 bar i tryk skulle den have ca. 200 hk. det er så med en 1,9 L motor.

hilsen mikael

hvor

: 12 sep 2003, 14:24
af rs turbo
hvor få jeg en 1.9 blok fra jeg har en gammel rst motor som jeg vil lave i tip top men hvad for nogen møller skal jeg have i og skal der en anden turbo på osv ???


ps tak for svarne

: 12 sep 2003, 16:16
af mikRST
Hejsa

jeg havde min blok nede ved bruno så satte han ny krumtap, stempler, stempel ringe, lejer i blokken og honer den. Men det koster jo så lidt. Men så ved man da hvad man har bagefter.

Jeg har ikke planer om at skulle have en anden turbo på. Jeg snakkede med en til ford træf i Ringe hans var en 1,6 med større turbo og større ic og så chip den havde 190 hk.

hvad koster

: 12 sep 2003, 17:04
af rs turbo
hvad koster sådan en blok og kan det betale sig hvor mangen hk exter få men ud af det

hilsen mads

: 12 sep 2003, 17:21
af mikRST
dejsa

Det koster 8500 + moms den skulle gerne få omkring 200 hk med større ic og standart turbo.

dyrt

: 12 sep 2003, 17:45
af rs turbo
ok vis jeg nu bare vil renover min gammel motor hvad så ?? det er jo ikke nok at jeg giver den 4 ny stempler.. nå bloken er så gammel så skal men have det der heder forstørr stempler så det passer i bloken fordi at bloken er slid men det kan ham Bruno vel også klare ?

hilsen mads

: 12 sep 2003, 19:05
af mikRST
hejsa

Det bedste vil jo være at sætte nye lejer i, stempel ringe og få den honet. Men ellers kan du jo prøve at snakke med ham.