MF2 på TD motor

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

MF2 på TD motor

#1 Indlæg af brunochristensen »

Hej

jeg gik og tænkte på om det ville virke.
for jeg skal til at lave min pajero lidt om. med en større turbo.
men den orginale pumpe kan ikke give nog og den køre med sådan en pumpe man ikke kan få lavet om på sådan at den kan give mere.

så mit spørgsmål er:
kan man bruge mf2 på en TD eller vil det aldrig komme til at virke?

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Christopher
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:31

#2 Indlæg af Christopher »

hvad hvis du øger forpumpetrykket til din pumpe? Det plejer at hjælpe en del.
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#3 Indlæg af brunochristensen »

jeg kender en der har prøvet næsten alt på samme pumpe. og han har skruet pumpen så meget den kan og den får stadig for lidt til den turbo han har på. og jeg skal have en endnu støre turbo på.

MVH Bruno
Golf 4 GTI
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

brunochristensen skrev:jeg kender en der har prøvet næsten alt på samme pumpe. og han har skruet pumpen så meget den kan og den får stadig for lidt til den turbo han har på. og jeg skal have en endnu støre turbo på.

MVH Bruno


Så er der vist talt....Skrot den pumpe, og gå på jagt efter en større, alternativt få monteret større elementer i din eksisterende pumpe.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#5 Indlæg af brunochristensen »

ja jeg tænkte også på at man kunne få lavet pumpen om, lige som de gør på en golf td, men de køre med bosch pumper og en pajero køre med en mærkelig pumpe som ikke kan laves om.

og jeg kan ikke finde en pumpe der er større fra nogen anden bil. for det skal være en fra en 3.0 eller sådan noget og så skal den være 4 benet. og det kan jeg ikke finde på nogen biler.

MVH Bruno
Golf 4 GTI
Christopher
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:31

#6 Indlæg af Christopher »

Toyota Dyna har flere 4 cyl. motorer på 2.8L, 3.0L, 3,4 og 3,6L, så ud på en huggerplads og se om deres pumper kan misbruges :D
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#7 Indlæg af brunochristensen »

er det også turbo diesel motore?
de skal jo også gerne køre den rigtige vej rundt og køre med de samme omdregninger.

mvh bruno
Golf 4 GTI
Christopher
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:31

#8 Indlæg af Christopher »

Det er også diesel motorer, aner dog ikke om de findes med turbo, deres max hk. er opgivet ved 3400 omdr., pajero ved 4200 omdr., det er forøvrigt Nippon Denso Bosch/Rotor pumper
Brugeravatar
brunochristensen
Mester Medlem
Indlæg: 528
Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland

#9 Indlæg af brunochristensen »

ja så går det jo ikke.... :!:
Golf 4 GTI
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#10 Indlæg af hYe »

Er det en rækkepumpe der sidder på pajero'en...?
Så er det måske en ide at kigge efter en deutz pumpe...
Ved de køre med rækkkepumper, i næsten alle motorstørrelser...
Mener de laver 4 cylindrede motorer op til 5L
Problemet er vel at overfører dit takthjule til en anden pumpe sammen med monteringsflange
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar