Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 maj 2025, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2004, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
Hej

jeg gik og tænkte på om det ville virke.
for jeg skal til at lave min pajero lidt om. med en større turbo.
men den orginale pumpe kan ikke give nog og den køre med sådan en pumpe man ikke kan få lavet om på sådan at den kan give mere.

så mit spørgsmål er:
kan man bruge mf2 på en TD eller vil det aldrig komme til at virke?

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2004, 22:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:31
Indlæg: 97
hvad hvis du øger forpumpetrykket til din pumpe? Det plejer at hjælpe en del.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2004, 08:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
jeg kender en der har prøvet næsten alt på samme pumpe. og han har skruet pumpen så meget den kan og den får stadig for lidt til den turbo han har på. og jeg skal have en endnu støre turbo på.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2004, 08:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
brunochristensen skrev:
jeg kender en der har prøvet næsten alt på samme pumpe. og han har skruet pumpen så meget den kan og den får stadig for lidt til den turbo han har på. og jeg skal have en endnu støre turbo på.

MVH Bruno


Så er der vist talt....Skrot den pumpe, og gå på jagt efter en større, alternativt få monteret større elementer i din eksisterende pumpe.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2004, 09:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
ja jeg tænkte også på at man kunne få lavet pumpen om, lige som de gør på en golf td, men de køre med bosch pumper og en pajero køre med en mærkelig pumpe som ikke kan laves om.

og jeg kan ikke finde en pumpe der er større fra nogen anden bil. for det skal være en fra en 3.0 eller sådan noget og så skal den være 4 benet. og det kan jeg ikke finde på nogen biler.

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2004, 22:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:31
Indlæg: 97
Toyota Dyna har flere 4 cyl. motorer på 2.8L, 3.0L, 3,4 og 3,6L, så ud på en huggerplads og se om deres pumper kan misbruges :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 08:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
er det også turbo diesel motore?
de skal jo også gerne køre den rigtige vej rundt og køre med de samme omdregninger.

mvh bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 22:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:31
Indlæg: 97
Det er også diesel motorer, aner dog ikke om de findes med turbo, deres max hk. er opgivet ved 3400 omdr., pajero ved 4200 omdr., det er forøvrigt Nippon Denso Bosch/Rotor pumper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 08:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
ja så går det jo ikke.... :!:

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2004, 15:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Er det en rækkepumpe der sidder på pajero'en...?
Så er det måske en ide at kigge efter en deutz pumpe...
Ved de køre med rækkkepumper, i næsten alle motorstørrelser...
Mener de laver 4 cylindrede motorer op til 5L
Problemet er vel at overfører dit takthjule til en anden pumpe sammen med monteringsflange

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team