lqs skrev:
det der med ladetryk med to tal efter punktum/koma........ prøv lige at kig på de RÅ tal for ladetryk. som regel svinger det en hel del. nogen gange meget. om det er oppe eller nede, samtidig med at feltet bestemmer sig for at logge.....
det kan gøre en del forskel! det bliver værre jo mere ydelse der er.
dette pga min. to ting, lader er større (dvs mere enerti/længere tid om at ændre rpm=finde ladetryk som styrringen tilstræber)
næste problem er at div felter egentlig opdaterer alt for sjældent til kraftige motorer. særligt slemt er det hvis bilen er lavt gearet i bagtøj/små hjul mm. tiden i power området bliver rigtig kort.
så efter min overbevisning burde man måske snarere logge på tryk og finde en midlet værdi. end at påstå man kører 1.49 den ene dag og 1.55 den anden. blot min mening.
MVH søren
ps. fin kurve på en standardmotor befængt med lidt nonamekinadele....
Tror du misforstår Søren.
Lige inden den kom på feltet, hvade jeg 0-stillet boost-controleren, for at se hvor meget tryk den lavede på feltet, men en ven ville prøve bilen, og han gav den selvfølgelig noget gas, og derfor tjekkede jeg tryk han havde lavet på vejen, inden Otto rullede den, og der viste den 1.55 bar.
Jeg 0-stilte igen, og Otto rullede så bilen, og igen tjekket jeg trykket, der stod den på 1,49 bar, alt dette inden for 10 minutter.!!