Ravnen skrev:
tp-gt42r skrev:
Synes vi sku diskutere Street appearance generalt
For mig har en bil Street appearance, hvis den må kunne fomodes at køre en tur igennem København uden at blive stoppet af den første politibil den møder...
Det er bare RIGTIG svært at beskrive.... og hvad sikrer at den samme bil hver gang vurderes som havende "street appearance" ved flere på hinanden følgende arrangementer, hvor den vurderes af forskellige tekniske kontrollanter?
Om et dæk er for bredt eller for smal, om lygterne er der, virker eller ej, etc. - det er binært. Enten sandt eller falsk.
Jeg forstår ideen med street appearance - jeg bifalder den endda herfra hvor jeg sidder (jeg mener at det giver mening for sporten at der er noget lighed med noget der kører på gaden).
Men jeg mener dælme også at der skal noget vejledning til. Ganske rigtigt at det første år er det sværeste - men det er både svært for deltagerne og arrangørerne.
Kunne man måske forestille sig en art vejledning med eksempler? Ikke ulig den man har hos Færdselsstyrelsen. Her har man en synsvejledning der beskriver hvordan man kan kontrollere og fortolke bestemte regler i Detailforeskrifter for motorkøretøjer, ud fra nogle konkrete eksempler.
I kunne jo allerede nu starte med at specificere f.eks.:
Lygter i outlaw: Begge skal være der, de skal være på original placering (under henvisning til street appearance-reglen), de behøver ikke være virksomme.
Frontmonteret IC: Skal pakkes passende ind - f.eks. af eftermarkedskofanger, eller lignende konstruktion der gør IC'en til en integreret del af karosserifaconen. Som hovedregel gælder at rørføring og endetanke gemmes - selve elementet må naturligvis være frit for fartvind.
Det er bare eksempler - formuleringerne må i slås med efter hvordan i mener at reglementets ånd er.
Som jeg nok før har skrevet så er tingene sket meget hurtigt her på det sidste, bl.a. at V-max stod og manglede et opdateret reglement før vi har haft mulighed for at tænke alle aspekter helt igennem (om det i det hele taget skulle være muligt...), årsagen til at vi valgte Street appearance formuleringen var for os logisk, idet, som du også selv kommer ind på og mange tilsyneladene glemmer, at vi faktisk kører Streetrace (og for i øvrigt, at MadMax er en film!), ydermere, er det en forholdvis nem måde at lægge en rød tråd igennem reglementet så vi ikke skal bruge resten af vores liv på i mange tilfælde at fluekneppe det logiske.
MEN dermed er det ikke sagt at vi ikke kan arbejde med, at via. tekniske vejledninger at forklare detaljerne hvor dette måtte være krævet... Indtil videre så noterer vi os alle de punkter der har været oppe at vende indtil nu og fremover, efterfølgende må vi se om der kan blive mulighed for vi løbende kan offentliggøre disse vejledninger når de er blevet forfattet...