Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 16:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Ravnen skrev:
tp-gt42r skrev:
Synes vi sku diskutere Street appearance generalt

For mig har en bil Street appearance, hvis den må kunne fomodes at køre en tur igennem København uden at blive stoppet af den første politibil den møder...

Det er bare RIGTIG svært at beskrive.... og hvad sikrer at den samme bil hver gang vurderes som havende "street appearance" ved flere på hinanden følgende arrangementer, hvor den vurderes af forskellige tekniske kontrollanter?

Om et dæk er for bredt eller for smal, om lygterne er der, virker eller ej, etc. - det er binært. Enten sandt eller falsk.

Jeg forstår ideen med street appearance - jeg bifalder den endda herfra hvor jeg sidder (jeg mener at det giver mening for sporten at der er noget lighed med noget der kører på gaden).

Men jeg mener dælme også at der skal noget vejledning til. Ganske rigtigt at det første år er det sværeste - men det er både svært for deltagerne og arrangørerne.

Kunne man måske forestille sig en art vejledning med eksempler? Ikke ulig den man har hos Færdselsstyrelsen. Her har man en synsvejledning der beskriver hvordan man kan kontrollere og fortolke bestemte regler i Detailforeskrifter for motorkøretøjer, ud fra nogle konkrete eksempler.

I kunne jo allerede nu starte med at specificere f.eks.:

Lygter i outlaw: Begge skal være der, de skal være på original placering (under henvisning til street appearance-reglen), de behøver ikke være virksomme.
Frontmonteret IC: Skal pakkes passende ind - f.eks. af eftermarkedskofanger, eller lignende konstruktion der gør IC'en til en integreret del af karosserifaconen. Som hovedregel gælder at rørføring og endetanke gemmes - selve elementet må naturligvis være frit for fartvind.

Det er bare eksempler - formuleringerne må i slås med efter hvordan i mener at reglementets ånd er.

Som jeg nok før har skrevet så er tingene sket meget hurtigt her på det sidste, bl.a. at V-max stod og manglede et opdateret reglement før vi har haft mulighed for at tænke alle aspekter helt igennem (om det i det hele taget skulle være muligt...), årsagen til at vi valgte Street appearance formuleringen var for os logisk, idet, som du også selv kommer ind på og mange tilsyneladene glemmer, at vi faktisk kører Streetrace (og for i øvrigt, at MadMax er en film!), ydermere, er det en forholdvis nem måde at lægge en rød tråd igennem reglementet så vi ikke skal bruge resten af vores liv på i mange tilfælde at fluekneppe det logiske.

MEN dermed er det ikke sagt at vi ikke kan arbejde med, at via. tekniske vejledninger at forklare detaljerne hvor dette måtte være krævet... Indtil videre så noterer vi os alle de punkter der har været oppe at vende indtil nu og fremover, efterfølgende må vi se om der kan blive mulighed for vi løbende kan offentliggøre disse vejledninger når de er blevet forfattet...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: .
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
tp-gt42r skrev:
Lasse tror du der kommer nogle med en ic oppe på taget????

Hvorfor ikke? biler med hækmotor og turbo, kunne da sikkert godt finde på det og især hvis det er i orden med andre ligeså yderligt placeret, bare på fronten af bilen.

men nej, det tror jeg nu ikke. Dog er der jo nærmest ingen der på forhånd kan overskue hvad deltagerne stiller op i før på dagen.

ja hvis det er okay med IC udenfor kofanger , så havde jeg da lidt i tankerne at smide en IC delvis oppe på taget af min mr2 aw11 :wink:

Titel:
Mester Medlem

tp-gt42r skrev:
Yugo Turbo skrev:
Supra MK4 skrev:
Nu er den omtalte jo så ikke monteret uden på kofanger, men inde i den ORGINALE kofanger, og stikker måske højest 3 cm ud over den orginale kofanger.

Med det i hænger jer i, er nok de synlige ender og rør.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1087140.jpg
Denne her er så monteret inde bag den orginale kofanger, men har så skåret væk, istedet for montere smart FF kofanger, men den må jo så være inden for regler...

Stadig syntes jeg det er fint nok altsammen, der er jo rigelig med tid til og tilpasse sig, der er jo længe til.
Men derfor kan man jo godt diskutere/vende forskellige problemstillinger.

Som der på jakobs gamle bil, så er den jo meget synlig. Jeg startede med at skære væk i min originale kofanger og det så ca sådan der ud. Fik man det derimod til at se ud som om det var bygget til at se sådan ud ab fabrik. lidt som ved subaruen som selv linkede til, så virker det mere fuldendt og dermed mere "street appearance"

Jeg tænker at man kunne definere det som at hvis man parkere 100 tilfældige biler på en parkeringsplads og sender en der intet kender til biler ud og kigge på bilerne, så skal vedkommende ha svært ved at pege ud hvilken en der er den "unormale"

så er der mange biler der ikke kan deltage i outlaw

selvfølgelig skal Jakob deltage i outlaw også med den ic montering der, sådan har hans bil set ud i flere år.
Synes du strammen den Lasse

at den har set sådan ud i flere år har da ikke noget at gøre med om den overholder krav til outlaw klassen.

den ligner jo ikke alle andre street corollaer.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
nu er det jo så også en starlet, så det er ok med mig at det ikke ligner en corolla :coffee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
man kan vel lægge lexan dobbelt :tooth:

selv med spoiler fra paint har den ic ikke street apperance, det har du ret i Jacob.
det er reglementet der skal tilpasses (2010) ikke bilen

syns det er mere fair med en "gennemkørsels test" i Klovborg, der har selv traktorer med twilling hjul mere street apperance end en suzuki alto :grin:

wildert du har helt ret, jeg skrev også om egen egoisme ;-)

gooooooooooooo jul derude :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
nu er det jo så også en starlet, så det er ok med mig at det ikke ligner en corolla :coffee:

enhver kan vel ta fejl (smiley der har fået for mange øl)

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
man kan vel lægge lexan dobbelt :tooth:

selv med spoiler fra paint har den ic ikke street apperance, det har du ret i Jacob.
det er reglementet der skal tilpasses (2010) ikke bilen

syns det er mere fair med en "gennemkørsels test" i Klovborg, der har selv traktorer med twilling hjul mere street apperance end en suzuki alto :grin:

wildert du har helt ret, jeg skrev også om egen egoisme ;-)

gooooooooooooo jul derude :rock:

Var det ikke en mulighed at få den til at passe ned foran køleren somehow? (ved ikke om det er muligt, skal jeg lige sige på forhånd!) men jeg har da rykket min almindelige køler lidt og fået nick til at lave en cooler der gjorde det muligt at det hele kunne passe. jeg ved der er flere der er dygtige til at lave så meget andet i jylland, så mon ikke der er nogen der kan lave intercoolere/lave dem om så det hele passer lidt bedre og dermed ikke stikke så langt frem. det at den sidder så langt fremme, gør det jo sværere at få til at ha "street appearance"

Titel:
Mester Medlem

m power skrev:
tp-gt42r skrev:
Yugo Turbo skrev:
Supra MK4 skrev:
Nu er den omtalte jo så ikke monteret uden på kofanger, men inde i den ORGINALE kofanger, og stikker måske højest 3 cm ud over den orginale kofanger.

Med det i hænger jer i, er nok de synlige ender og rør.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1087140.jpg
Denne her er så monteret inde bag den orginale kofanger, men har så skåret væk, istedet for montere smart FF kofanger, men den må jo så være inden for regler...

Stadig syntes jeg det er fint nok altsammen, der er jo rigelig med tid til og tilpasse sig, der er jo længe til.
Men derfor kan man jo godt diskutere/vende forskellige problemstillinger.

Som der på jakobs gamle bil, så er den jo meget synlig. Jeg startede med at skære væk i min originale kofanger og det så ca sådan der ud. Fik man det derimod til at se ud som om det var bygget til at se sådan ud ab fabrik. lidt som ved subaruen som selv linkede til, så virker det mere fuldendt og dermed mere "street appearance"

Jeg tænker at man kunne definere det som at hvis man parkere 100 tilfældige biler på en parkeringsplads og sender en der intet kender til biler ud og kigge på bilerne, så skal vedkommende ha svært ved at pege ud hvilken en der er den "unormale"

så er der mange biler der ikke kan deltage i outlaw

selvfølgelig skal Jakob deltage i outlaw også med den ic montering der, sådan har hans bil set ud i flere år.
Synes du strammen den Lasse

at den har set sådan ud i flere år har da ikke noget at gøre med om den overholder krav til outlaw klassen.

den ligner jo ikke alle andre street corollaer.

Att : Lasse

Har du jule kuller :D

Klik på linket og du ser en hvid corolla , men kald du bare den for en starlet :up:

Titel:
Mester Medlem

ok, det var nu bare fordi vi andre havde gang i en snak om en starlet... men sådan kan det jo gå når samtalen tager en drejning :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

er en pandelampe en lygte :lusket:

sorry, men er SÅ glad for min julegave til mig selv, en fin ny pandelampe fra Petzl.

NOT made in China :grin:

nu vil jeg køre ud og kigge på wastegates,
(jern og stål havde sørme åbent igår, så fik købt lidt svejsebøjninger), det der juleræs er totalt opreklameret, det er møj sjover at skure i bil :rock:

hygge gutter, til alle jer der får bløde gaver HAHA bare ærgeligt sonnyboy :grr:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time