Begynder bil til 402m Racing...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#41 Indlæg af Captain Slow »

1u 364 pund eller 165 kg om du vil

ls1 397 pund eller 180 kg

selvfølgelig uden servo / ac og andet ligegyldigt pis

måske petitesser,
men når jeg har ret har jeg ret,,og har jeg ikke ret, træder en særregel i kraft der betyder jeg har ret alligevel
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#42 Indlæg af Yugo Turbo »

@ Jens

Jeg sagde vist ikke noget om at det ville værre billigere at bygge sprøjt på, jeg sagde at jeg synes at det er sørgeligt at de stadig skruer på karburatorer frem for at bygge noget ordentligt grej på.

Og MS er da den billigste løsning du ku finde. så skulle du bare se hva det ville koste hvis du byggede en anden (ordentlig 8) ) styring på
Brap brap brap...
Billede
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#43 Indlæg af Slavteren »

jens skrev:
En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor



nu er du jo ude at sammenligne æbler og gullerødder der..

de 2 biler skal til at starte med overholde forskellige minimumsvægte (her går jeg så ud fra at volvoen kører med en 2,3 litersmotor, det mener jeg de fleste gør i rally) og til at starte med har asconaen en kæmpe vægtfordel i forvejen.. du kan ikke "bare lige" kompencere for kampvægt til rall da der er et meget strengt reglement der skal overholdes på det punkt.

derodover er der en helvedes masse andre faktorer der spiller ind mere end ren effekt i lige netop rally, som f.eks. undervogn, bremser, gearing og vægtfordeling..

hvilket lige netop er grunden til at jeg kan punke biler der er endda MEGET kraftigere og i større klasser med mine små 112hk i klubrally :lusket:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#44 Indlæg af zoolander »

jeg holder på bmw, da den er noget holdbare, tænker 350 hk er nok til en høj 11 tid

Man kan sagtens lave 350 hk i bmw for 30k, og endda når der ikke skal afgift på.
det er da noget af det nemmeste.
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#45 Indlæg af Captain Slow »

zoolander skrev:jeg holder på bmw, da den er noget holdbare, tænker 350 hk er nok til en høj 11 tid

Man kan sagtens lave 350 hk i bmw for 30k, og endda når der ikke skal afgift på.
det er da noget af det nemmeste.


arrrrhh :damn: :tooth:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#46 Indlæg af efterz »

Yugo Turbo skrev:
Hurtig
Forsvarlig
Billig

Vælg 2.


Det var en ny version af min signatur :)
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#47 Indlæg af Captain Slow »

gælder det osse for kvinder ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#48 Indlæg af zoolander »

nej da hvorfor banker du hovedet ind i en væg, :?:
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
dinmor
Medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54

#49 Indlæg af dinmor »

Yugo Turbo skrev:Kampvogn var en reference til vægten... intet andet

Men 1000 kg påstår du, hva vejer den std da? for du får det til at lyde som om den kører med meget tunge døre, klapper og kofangere... og MEGET tykt glas i som vinduer.


Mener det er lige omkring 1250kg sådan en bandit vejer
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#50 Indlæg af HenrikGM »

Yugo Turbo skrev:Kampvogn var en reference til vægten... intet andet

Men 1000 kg påstår du, hva vejer den std da? for du får det til at lyde som om den kører med meget tunge døre, klapper og kofangere... og MEGET tykt glas i som vinduer.


Min vejer 1275kg, en 244Turbo.
Før havde jeg en 242 m. B23A og 4trin-overgear, den vejede ind på 1260, incl fuldt elektriske recaro stole.

En 240GrpA med fuldbur i fuld kampudtrustning, incl luftdonkrafte vejede ind på 980kg rent.

Den næste fordom man kan komme med er at motoren er en langslaget traktormotor, men hus forbi, motoren har kortere slag end de fleste motorer i den volumenklasse.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar