Begynder bil til 402m Racing...
Redaktør: Moderatorer
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
1u 364 pund eller 165 kg om du vil
ls1 397 pund eller 180 kg
selvfølgelig uden servo / ac og andet ligegyldigt pis
måske petitesser,
men når jeg har ret har jeg ret,,og har jeg ikke ret, træder en særregel i kraft der betyder jeg har ret alligevel
ls1 397 pund eller 180 kg
selvfølgelig uden servo / ac og andet ligegyldigt pis
måske petitesser,
men når jeg har ret har jeg ret,,og har jeg ikke ret, træder en særregel i kraft der betyder jeg har ret alligevel
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ Jens
Jeg sagde vist ikke noget om at det ville værre billigere at bygge sprøjt på, jeg sagde at jeg synes at det er sørgeligt at de stadig skruer på karburatorer frem for at bygge noget ordentligt grej på.
Og MS er da den billigste løsning du ku finde. så skulle du bare se hva det ville koste hvis du byggede en anden (ordentlig
) styring på
Jeg sagde vist ikke noget om at det ville værre billigere at bygge sprøjt på, jeg sagde at jeg synes at det er sørgeligt at de stadig skruer på karburatorer frem for at bygge noget ordentligt grej på.
Og MS er da den billigste løsning du ku finde. så skulle du bare se hva det ville koste hvis du byggede en anden (ordentlig
Brap brap brap...


-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
jens skrev:
En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor
nu er du jo ude at sammenligne æbler og gullerødder der..
de 2 biler skal til at starte med overholde forskellige minimumsvægte (her går jeg så ud fra at volvoen kører med en 2,3 litersmotor, det mener jeg de fleste gør i rally) og til at starte med har asconaen en kæmpe vægtfordel i forvejen.. du kan ikke "bare lige" kompencere for kampvægt til rall da der er et meget strengt reglement der skal overholdes på det punkt.
derodover er der en helvedes masse andre faktorer der spiller ind mere end ren effekt i lige netop rally, som f.eks. undervogn, bremser, gearing og vægtfordeling..
hvilket lige netop er grunden til at jeg kan punke biler der er endda MEGET kraftigere og i større klasser med mine små 112hk i klubrally
- zoolander
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
- Geografisk sted: midt jylland
jeg holder på bmw, da den er noget holdbare, tænker 350 hk er nok til en høj 11 tid
Man kan sagtens lave 350 hk i bmw for 30k, og endda når der ikke skal afgift på.
det er da noget af det nemmeste.
Man kan sagtens lave 350 hk i bmw for 30k, og endda når der ikke skal afgift på.
det er da noget af det nemmeste.
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
efterz
- Mester Medlem
- Indlæg: 601
- Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
- Geografisk sted: Herning, Midtjylland
- Kontakt:
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
dinmor
- Medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 08 okt 2008, 15:54
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yugo Turbo skrev:Kampvogn var en reference til vægten... intet andet
Men 1000 kg påstår du, hva vejer den std da? for du får det til at lyde som om den kører med meget tunge døre, klapper og kofangere... og MEGET tykt glas i som vinduer.
Min vejer 1275kg, en 244Turbo.
Før havde jeg en 242 m. B23A og 4trin-overgear, den vejede ind på 1260, incl fuldt elektriske recaro stole.
En 240GrpA med fuldbur i fuld kampudtrustning, incl luftdonkrafte vejede ind på 980kg rent.
Den næste fordom man kan komme med er at motoren er en langslaget traktormotor, men hus forbi, motoren har kortere slag end de fleste motorer i den volumenklasse.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!