Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 01:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

hvordan vil tekniskkontrol så afprøve hovedstrømsafbryderen?
hvis det bliver ved at se om motoren stopper ved at dreje knappen...der afbryder plus fra batterie.... så skal der nok komme nogen sjove ting frem, evt også nogen ristede boxe mm!
i hopper sgu over hvor gæret er lavest gutter. det klæder jer ikke.
start med at skrive hvilke regler i kræver overholdt. det er et af de gl. DHB problemer. var det ikke meningen de nye regler skulle gøre ende på dette?
start med at skive hvordan i vil måle dækbredde. det er et emne der vil blive problemer med.
MVH søren
PS. LASSE OG NICK spørg ejeren af denne side, om i evt kan blive moderatorer på denne side, evt kun denne tråd.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
lqs skrev:
hvordan vil tekniskkontrol så afprøve hovedstrømsafbryderen?
hvis det bliver ved at se om motoren stopper ved at dreje knappen...der afbryder plus fra batterie.... så skal der nok komme nogen sjove ting frem, evt også nogen ristede boxe mm!

Jeg kan selvfølgeligt ikke sige at det er sådan de vil gøre det. Men jeg har lige deltaget i et rallysprint, og her var det en del af teknisk kontrol at evt. hovedafbrydere (de er ikke obligatoriske i rally) skulle afprøves, og det skulle køres af kører eller 2. kører selv.
Længere var den ikke - og dermed var og er ansvaret for om det er lavet korrekt, hos bilens mandskab.
Slut prut...

Jeg kan sagtens forestille mig at der er mange punkter som der kan præciseres osv. - men jeg synes også at man skal holde op med at opfinde problemer.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg gentager fra tidligere:

Jeg vil ikke svare på dine spørgsmål før du selv svarer på mine søren...

1: De punkter du påpegede dengang, der venter jeg stadig på den mail, med din konstruktive kritik.
2: Hvad ønsker du at opnå med dette, da du jo ikke er deltager?

Jeg føler at jeg spilder liv i envejs kommunikation med dig og dine evigt opfindsomme problemer. Du ruller som en damptromle over mine spørgsmål, men jeg skal forholde mig til dine, det er jo ikke en rimelig dialog.

Titel:
Mester Medlem

det her er vel egentlig blot et spørgsmål om at i har lavet nogen regler. disse regler forsøger i at anvende til to løb i 2010.
i har sikkert forsøgt så godt som det var jer muligt inden for rimelighed...men der er store huller. bla det at man vil tale/skrive om dækbredder. men ikke vil forklare hvordan disse måles. synes du selv dette er godt nok? der er ingenting der bedre kunne skrives i en mail, end her. her har alle mulighed for at komme med input og meninger.
hvilke løb hvem vil deltage i er denne tråd ligegyldig i mine øjne.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

dette er hvad jeg pt er i stand til at finde på hjemmesiden for det første af de to løb, med de nye ret omfattende regler. der er seks uger til start. der kommer sandsynligvis ca 250køretøjer. disse skal så gennem teknisk kontrol i løbet af få timer.
http://www.402meter.dk/public_html/stat ... 3120841150

MVH søren

Titel:
Mester Medlem

tror selv i finder vejen!

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
jeg gentager fra tidligere:

Jeg vil ikke svare på dine spørgsmål før du selv svarer på mine søren...

1: De punkter du påpegede dengang, der venter jeg stadig på den mail, med din konstruktive kritik.
2: Hvad ønsker du at opnå med dette, da du jo ikke er deltager?

Jeg føler at jeg spilder liv i envejs kommunikation med dig og dine evigt opfindsomme problemer. Du ruller som en damptromle over mine spørgsmål, men jeg skal forholde mig til dine, det er jo ikke en rimelig dialog.
du får lige svar på 2:
mit håb er at der kan køres en løbsserie på de forskellige flyvepladser i dk. streetrace uden om DASU. med fælles regler. simple regler der kan kontrolleres, og kræves overholdt. det har længe været manges drøm. i har lavet et stort stykke arbejde med jeres DHB regler. tag og lav det færdigt! sådan noget som hovedafbryderen... skriv klart hvad den skal kunne. skriv også i en undertekst ,hvilke farer der er forbundet med at lave tingene forkert. i mine øjne er det synd og skam, kun at satse på at bruge disse regler en gang om året.
KISS må være ledetråden.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
det her er vel egentlig blot et spørgsmål om at i har lavet nogen regler. disse regler forsøger i at anvende til to løb i 2010.
i har sikkert forsøgt så godt som det var jer muligt inden for rimelighed...men der er store huller. bla det at man vil tale/skrive om dækbredder. men ikke vil forklare hvordan disse måles. synes du selv dette er godt nok? der er ingenting der bedre kunne skrives i en mail, end her. her har alle mulighed for at komme med input og meninger.
hvilke løb hvem vil deltage i er denne tråd ligegyldig i mine øjne.
MVH søren

Nu vil jeg lige have een ting på det rene Søren, det reglement der er blevet skrevet er IKKE et DHB reglement men et reglement vi, med flere, ønsker skal være dækkende for så mange arrangenmenter som muligt inden for landets grænser - OG vi har aldrig bildt os selv ind at vi med skaldede atten måneders arbejde kan stå færdig med et fuldt dækkende reglement - DER VIL altid være punkter der kan sættes finger på, ikke nødvendigvis DE punkter du ser som et problem men, ikke mindre, punkter der skal kigges på, DERFOR er der, i den forbindelse, også stiftet en forening der bl.a. via et reglementsudvalg tager sig af dette aspekt og i denne forening er det medlemmerene/ kørene der i den sidste ende bestemmer hvilke punkter der skal ændres/ kigges på.

En ting kan du være sikker på og der er at vi IKKE, i særdeleshed på nuværende tidspunkt, har tænkt os at forholde os til tænkte problemstillinger, herunder dit dækbredde måle "problem", dit traktor kørekort "problem" og hvad du ellers måtte komme op med af sjove påfund, det interssante i denne forbindelse er og var, at du for lang tid siden, EKSLUSIVT, fik muligheden for at komme med indsigelser til HELE reglementet, hvad du af uransagelige årsager valgte ikke at gøre - måske det var sjovere at gøre det i et åbent forum, efter at det var offentliggjort!?. I min verden giver det det en masse unødig støj på linien og fjerner fokus fra vigtigere og mere presserende opgaver.

Og igen... Eventuelle problemer tager vi på dagen og efterfølgende til generelforsamlingen.

Jeg kan og vil ikke prøve at forstå hvorfor en person der i den grad har slået sig på at være regelrytter, opponerer for at der ikke skal laves regler der ikke kan kontroleres, i min verden er det det samme som at der ingen regler skal være!
Jeg er rimeligt sikker på at du udemærket er klar over hvordan sådan noget fungerer i den virkelige verden, en teknisk kontrol er ikke den endegyldige sandhed og vil heller ikke nogen sinde komme til at blive det, det er der ikke resurser til, ej heller til et etableret arrangenment i f.eks. Sverige, det er her protest muligheden kommer ind, nok kan man skjule en "fejl" for en distræt kontrolant, men ikke nødvendigvis en årvågen medkombettant med noget at hente på en protest.

Jeg vil appelere til folk at se reglementet som en helhed istedet for at skille det ad i smådele, det er som en helhed skal det stå sin prøve, første gang d.15/5 (Sindal) og efterfølgende DHB, ydermere vil der til Holeby d.24/4 blive fortaget urforpligtende "prøvesyn", efter Reglementet, på de køretøjer der måtte ønske dette.

Billede

Titel:
Mester Medlem

sådan er vi så forskellige. selv om vi er 99,9% ens!
kan umuligt forstå, hvorfor man skriver om dækbredde, uden at ville oplyse hvordan dette skal forstås.
hvad vil i dog med regler der ikke kan kontroleres? er det et alibi for et eller andet? eller hvad?
der er bla. intet at bruge et kørekort til på en lukket bane. hvorfor så begynde at skrive om det? nu kan vi jo se hvordan det kommer til at køre i SINDAL midt i maj. bagefter er det nok mere relevant at skrive om hvad der kan laves om med tiden.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
sådan er vi så forskellige. selv om vi er 99,9% ens!
kan umuligt forstå, hvorfor man skriver om dækbredde, uden at ville oplyse hvordan dette skal forstås.
hvad vil i dog med regler der ikke kan kontroleres? er det et alibi for et eller andet? eller hvad?
der er bla. intet at bruge et kørekort til på en lukket bane. hvorfor så begynde at skrive om det? nu kan vi jo se hvordan det kommer til at køre i SINDAL midt i maj. bagefter er det nok mere relevant at skrive om hvad der kan laves om med tiden.
MVH søren

Reglementet i forhold til den enkelte kører og bil består i dette tilfælde af tre dele:

1) Regler for definitation af klassetilhørsforhold (Dækbredde, ET, nummerplader, interiør, lygter m.v.)

2) Regler for sikkerhed (bur, seler, hovedstrømsafbryder, forbud imod vandspray m.v.)

3) Regler vedrørende afvikling (væskeopsamlingsbeholdere, virksomt bakgear, selvstarter, m.v)

De to første er indlysende og den sidste handler om at begrænse den spildtid der er til skade for den totale køretid til rådighed over en weekend, samt herunder evt. dB regler for at begrænse gener for ikke motorsports interesserede "besværlige" naboer med tungen på vægtskålen over for efterfølgende arrangementer.

Grunden til at jeg opremser dette er at folk, kørere og opponenter er nødt til at se et sådanne reglement som en helhed, vi opnår intet i længden ved bare at kræve til egen fordel uden at se på hvorfor der i det hele taget er nødt til at være regler.
Hvorfor kræver vi kørekort? tjae, det er ikke nogen hemmelighed at vi kraftig har skelet til gængse reglementer på området, reglementer hvor der bl.a. også kræves kørekort, om hvorvidt det er en åndssvag regel vil jeg være op til aftemningen på generelforsamlingen senere på året, ligesom andre punkter der i denne forbindelse helt sikkert måtte komme for dagen. Vi har flere steder i reglementet måtte ty til at beholde den dybe tallerken fremfor at opfinde en ny, primært for mangel af tid men også til tider af mangel på indsigt. Min personlige holdning på kørekorts "problematikken" er at man ikke skal belønnes med en tur på en racerbane hvis man ikke kan finde ud af at gebærde sig i trafikken, det være sig, nok til at beholde sit kørekort, men igen, det er min holdning.

Af en eller anden årsag ser du, Søren, et stort problem i at klasseinddele ved hjælp at bl.a. dækbredde, du ser det tilsyneladne som et kæmpe uovervindeligt problem, jeg går ud fra at det skyldes at du mener at der vil være mindst havltreds kørere der vil vride dette punkt i reglementet, eller måske at kørerene smugler falske snyde tommestokke i lommerene på de de tekniske kontrolanter, for jeg går ud fra at du har bemærket at der i reglementet står Målt på slidbanen - en beskrivelse jeg, på nuværende tidspunkt, mener må være dækkende nok til streetrace behov.

På den med alibi, kan der vel efterhånden ikke være nogen tvivl om hvor vi vil hen med vores arbejde - spørgsmålet er måske mere hvad dit alibi er, Søren?

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time