lqs skrev:
sådan er vi så forskellige. selv om vi er 99,9% ens!
kan umuligt forstå, hvorfor man skriver om dækbredde, uden at ville oplyse hvordan dette skal forstås.
hvad vil i dog med regler der ikke kan kontroleres? er det et alibi for et eller andet? eller hvad?
der er bla. intet at bruge et kørekort til på en lukket bane. hvorfor så begynde at skrive om det? nu kan vi jo se hvordan det kommer til at køre i SINDAL midt i maj. bagefter er det nok mere relevant at skrive om hvad der kan laves om med tiden.
MVH søren
Reglementet i forhold til den enkelte kører og bil består i dette tilfælde af tre dele:
1) Regler for definitation af klassetilhørsforhold (Dækbredde, ET, nummerplader, interiør, lygter m.v.)
2) Regler for sikkerhed (bur, seler, hovedstrømsafbryder, forbud imod vandspray m.v.)
3) Regler vedrørende afvikling (væskeopsamlingsbeholdere, virksomt bakgear, selvstarter, m.v)
De to første er indlysende og den sidste handler om at begrænse den spildtid der er til skade for den totale køretid til rådighed over en weekend, samt herunder evt. dB regler for at begrænse gener for ikke motorsports interesserede "besværlige" naboer med tungen på vægtskålen over for efterfølgende arrangementer.
Grunden til at jeg opremser dette er at folk, kørere og opponenter er nødt til at se et sådanne reglement som en helhed, vi opnår intet i længden ved bare at kræve til egen fordel uden at se på hvorfor der i det hele taget er nødt til at være regler.
Hvorfor kræver vi kørekort? tjae, det er ikke nogen hemmelighed at vi kraftig har skelet til gængse reglementer på området, reglementer hvor der bl.a. også kræves kørekort, om hvorvidt det er en åndssvag regel vil jeg være op til aftemningen på generelforsamlingen senere på året, ligesom andre punkter der i denne forbindelse helt sikkert måtte komme for dagen. Vi har flere steder i reglementet måtte ty til at beholde den dybe tallerken fremfor at opfinde en ny, primært for mangel af tid men også til tider af mangel på indsigt. Min personlige holdning på kørekorts "problematikken" er at man ikke skal belønnes med en tur på en racerbane hvis man ikke kan finde ud af at gebærde sig i trafikken, det være sig, nok til at beholde sit kørekort, men igen, det er min holdning.
Af en eller anden årsag ser du, Søren, et stort problem i at klasseinddele ved hjælp at bl.a. dækbredde, du ser det tilsyneladne som et kæmpe uovervindeligt problem, jeg går ud fra at det skyldes at du mener at der vil være mindst havltreds kørere der vil vride dette punkt i reglementet, eller måske at kørerene smugler falske snyde tommestokke i lommerene på de de tekniske kontrolanter, for jeg går ud fra at du har bemærket at der i reglementet står
Målt på slidbanen - en beskrivelse jeg, på nuværende tidspunkt, mener må være dækkende nok til streetrace behov.
På den med alibi, kan der vel efterhånden ikke være nogen tvivl om hvor vi vil hen med vores arbejde - spørgsmålet er måske mere hvad dit alibi er, Søren?