Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Stagea på Rullefelt, 552 hk http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=21105 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Supra_Jorn [ 28 sep 2008, 17:58 ] |
Titel: | Stagea på Rullefelt, 552 hk |
Så kom dagen hvor min Stagea skulle på rullefelt, igen igen. Inden den blev rullet, lavede den 1,55 bar på vejen, med air-fuel-ratio på 11,8, så boost-controler blev 0-stillet og op på feltet, selv rulningen stod Otto for (Nat-mekanik) Effekt: 552,4 hk v/6846 omdr. - 588,2 Nm v/5569 omdr. Dyno kurve er her: http://www.112-video.dk/images/articles/Dyno.jpg Video her: (Husk lyd) http://www.youtube.com/watch?v=JUfEKYLx-RY Opsætning: RB25DET motor, hvor alt inde i top og blok er 100% standard, std. knaster, bolte, pakninger, stempler, you name it. Ændringer: *Aftermarked Plenum-kammer, 80 mm gasspjæld. *Aftermarked Single-turbo manifold. *Aftermarked T70 Turbo *Aftermarked Intercooler & rør, 2,5" til 3,5" *Aftermarked 680cc dyser. *Aftermarked 38mm wastegate, åbner ved 0.8 bar. *Aftermarked BOV. *Aftermarked ECU. *Aftermarked= Kina Dele, ingen navne nævnt. Nogle er heldige, andre mindre, men jeg kan kun sige, at mit har spillet 100%, og gør det altid. |
Forfatter: | klyfax [ 28 sep 2008, 20:59 ] |
Titel: | |
Rigtig fin effekt ![]() |
Forfatter: | Jesper H [ 28 sep 2008, 21:57 ] |
Titel: | |
Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede? |
Forfatter: | Supra_Jorn [ 28 sep 2008, 22:04 ] |
Titel: | |
Jesper H skrev: Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede?
Før åbnede den ved 0-45, og kunne ikke klare mere end 1,4 bar, så skiftede vi fjeder, og nu åbner den så en del senere, og jeg kan booste længere oppe. |
Forfatter: | grydesvamp [ 29 sep 2008, 17:38 ] |
Titel: | |
meget hurtig volvo! ![]() ![]() |
Forfatter: | efterz [ 29 sep 2008, 19:21 ] |
Titel: | |
Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags?? |
Forfatter: | Jesper H [ 29 sep 2008, 21:22 ] |
Titel: | |
efterz skrev: Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags??
Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til. |
Forfatter: | efterz [ 29 sep 2008, 22:07 ] |
Titel: | |
Jesper H skrev: Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.
OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp |
Forfatter: | Supra_Jorn [ 30 sep 2008, 07:02 ] |
Titel: | |
efterz skrev: Jesper H skrev: Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til. OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp Hej, den blev rullet både lørdag og søndag, lørdag hvor den lavede 479 hk, med ukendt tryk, og igen søndag, hvor vi kørte den ind til 1,55 bar på vejen, og på rullerne lavede den 1,49 bar og dette effekt. |
Forfatter: | lqs [ 30 sep 2008, 14:23 ] |
Titel: | |
det der med ladetryk med to tal efter punktum/koma........ prøv lige at kig på de RÅ tal for ladetryk. som regel svinger det en hel del. nogen gange meget. om det er oppe eller nede, samtidig med at feltet bestemmer sig for at logge..... det kan gøre en del forskel! det bliver værre jo mere ydelse der er. dette pga min. to ting, lader er større (dvs mere enerti/længere tid om at ændre rpm=finde ladetryk som styrringen tilstræber) næste problem er at div felter egentlig opdaterer alt for sjældent til kraftige motorer. særligt slemt er det hvis bilen er lavt gearet i bagtøj/små hjul mm. tiden i power området bliver rigtig kort. så efter min overbevisning burde man måske snarere logge på tryk og finde en midlet værdi. end at påstå man kører 1.49 den ene dag og 1.55 den anden. blot min mening. MVH søren ps. fin kurve på en standardmotor befængt med lidt nonamekinadele.... |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |