Stagea på Rullefelt, 552 hk

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

Stagea på Rullefelt, 552 hk

#1 Indlæg af Supra_Jorn »

Så kom dagen hvor min Stagea skulle på rullefelt, igen igen.

Inden den blev rullet, lavede den 1,55 bar på vejen, med air-fuel-ratio på 11,8, så boost-controler blev 0-stillet og op på feltet, selv rulningen stod Otto for (Nat-mekanik)

Effekt: 552,4 hk v/6846 omdr. - 588,2 Nm v/5569 omdr.

Dyno kurve er her:
http://www.112-video.dk/images/articles/Dyno.jpg

Video her: (Husk lyd)
http://www.youtube.com/watch?v=JUfEKYLx-RY

Opsætning:
RB25DET motor, hvor alt inde i top og blok er 100% standard, std. knaster, bolte, pakninger, stempler, you name it.

Ændringer:
*Aftermarked Plenum-kammer, 80 mm gasspjæld.
*Aftermarked Single-turbo manifold.
*Aftermarked T70 Turbo
*Aftermarked Intercooler & rør, 2,5" til 3,5"
*Aftermarked 680cc dyser.
*Aftermarked 38mm wastegate, åbner ved 0.8 bar.
*Aftermarked BOV.
*Aftermarked ECU.
*Aftermarked= Kina Dele, ingen navne nævnt.

Nogle er heldige, andre mindre, men jeg kan kun sige, at mit har spillet 100%, og gør det altid.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Rigtig fin effekt :-)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#3 Indlæg af Jesper H »

Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#4 Indlæg af Supra_Jorn »

Jesper H skrev:Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede?


Før åbnede den ved 0-45, og kunne ikke klare mere end 1,4 bar, så skiftede vi fjeder, og nu åbner den så en del senere, og jeg kan booste længere oppe.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

meget hurtig volvo! :wink: har så absolut ikke fortrudt turen til belgien i denne herlige vogn DOG er en mindre voksen bagpotte et must hvis man skla køre så langt ! :lusket:
Fri bane fuld hane! :-)
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af efterz »

Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags??
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#7 Indlæg af Jesper H »

efterz skrev:Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags??


Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#8 Indlæg af efterz »

Jesper H skrev:Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.


OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#9 Indlæg af Supra_Jorn »

efterz skrev:
Jesper H skrev:Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.


OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp


Hej, den blev rullet både lørdag og søndag, lørdag hvor den lavede 479 hk, med ukendt tryk, og igen søndag, hvor vi kørte den ind til 1,55 bar på vejen, og på rullerne lavede den 1,49 bar og dette effekt.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

det der med ladetryk med to tal efter punktum/koma........ prøv lige at kig på de RÅ tal for ladetryk. som regel svinger det en hel del. nogen gange meget. om det er oppe eller nede, samtidig med at feltet bestemmer sig for at logge.....
det kan gøre en del forskel! det bliver værre jo mere ydelse der er.
dette pga min. to ting, lader er større (dvs mere enerti/længere tid om at ændre rpm=finde ladetryk som styrringen tilstræber)
næste problem er at div felter egentlig opdaterer alt for sjældent til kraftige motorer. særligt slemt er det hvis bilen er lavt gearet i bagtøj/små hjul mm. tiden i power området bliver rigtig kort.
så efter min overbevisning burde man måske snarere logge på tryk og finde en midlet værdi. end at påstå man kører 1.49 den ene dag og 1.55 den anden. blot min mening.
MVH søren
ps. fin kurve på en standardmotor befængt med lidt nonamekinadele....
Besvar