Ja jobbet røg efter 7 års tro tjeneste.
Og er nu løbet tør for projekter derhjemme, som jeg har hygget mig med sideløbende med jobsøgningen.
Sagen er lidt den at jeg købte hus for 2 år siden, som jeg sidder alene i.
Jeg kan godt sidde i det, da jeg var realistisk mhs til lån dengang jeg købte huset.
Men som så mange andre fik jeg aldrig den uddanelse jeg burde at have taget for en 10 - 12 år siden.
Så jeg er ufaglært enlig husejer på 27.
Se jeg kunne nok sagtens finde endnu et ufaglært job.
Men jeg er fast besluttet på at få mig en uddalelse enten som noget elektrikker, med speciale i PLC eller ligende, eller noget autoelektro .
Men nu har jeg været rundt i området jeg bor, og har ikke rigtig kunne finde en læreplads.
Jeg har forhørt mig på fagforeningen til om jeg kunne få et grundforløb på en tekniskskole men de kan ikke rigtig hjælpe mig med andet en 6 ugers selvvalgt kursus

Og et grundforløb tager 20 uger minimum.
Jeg har så hørt af andre veje at hvis man går ledig længe nok, vil man få sådanne grundforløb tilbudt.
Men efter nyheden i dag om at dagpenge skal skæres ned til 2 år, kan jeg jo ikke bare gå og vente på at tilbuddet kommer til mig.
Jeg har så forsøgt jobcenteret, men de har rigeligt at se til, og de henviser mig til en privat aktør, som jeg først skal til møde hos om flere måndere
Jeg vil gerne have en uddanelse da, jeg nødig vil stå arbejdsløs igen om 7 år uden uddanelse.
Så kan man ikke gøre noget for at speede denne process lidt op ?
Mvh
Pedersen