ZeroLag - bedre end antilag?
: 13 jul 2012, 09:24
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
HenrikGM skrev:Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.
Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.
TB206HDI skrev:HenrikGM skrev:Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.
Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.
Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?
Det er sq smart...
TB206HDI skrev:HenrikGM skrev:Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.
Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.
Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?
Det er sq smart...
HenrikGM skrev:Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.
Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.
HenrikGM skrev:TB206HDI skrev:HenrikGM skrev:Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.
Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.
Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?
Det er sq smart...
Har tænkt tanken lidt længere. Hvad nu hvis man helt fjernede motorens forbindelse til turboladeren...
Monter en stor turbo i bagagerummet sammen med et turbinebrændkammer og brug overskudsluften til ladeluft. Motoren kunne køres på open headers, have stort overlap og god skylning/køling med 4bar+ ladetryk, helt uden modtryk og tryktab fra hverken intercooler eller andet.
Fin til drag, men knap så godt til gaden