Powerforum
http://www.powerforum.dk/

ZeroLag - bedre end antilag?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=25674
Side 1 af 1

Forfatter:  Runesm [ 13 jul 2012, 08:24 ]
Titel:  ZeroLag - bedre end antilag?

http://www.garaget.org/video/124993

Forfatter:  HenrikGM [ 13 jul 2012, 10:51 ]
Titel: 

Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.

Forfatter:  TB206HDI [ 13 jul 2012, 13:42 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.


Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?

Det er sq smart... :)

Forfatter:  Runesm [ 13 jul 2012, 14:56 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
HenrikGM skrev:
Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.


Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?

Det er sq smart... :)


http://www.s2forum.com/forum/showthread ... post657427

Du bruger reelt set turboen som gasturbine i sig selv. Man tager ladeluft, tilsætter lidt ekstra guf undervejs, og blæser det ind direkte før turboen, for enden af udstødningsmanifolden fx.

Forfatter:  HenrikGM [ 13 jul 2012, 18:49 ]
Titel: 

TB206HDI skrev:
HenrikGM skrev:
Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.


Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?

Det er sq smart... :)


Har tænkt tanken lidt længere. Hvad nu hvis man helt fjernede motorens forbindelse til turboladeren...

Monter en stor turbo i bagagerummet sammen med et turbinebrændkammer og brug overskudsluften til ladeluft. Motoren kunne køres på open headers, have stort overlap og god skylning/køling med 4bar+ ladetryk, helt uden modtryk og tryktab fra hverken intercooler eller andet.

Fin til drag, men knap så godt til gaden :-)

Forfatter:  HenrikGM [ 13 jul 2012, 18:57 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.


Det var prodrive der lavede det.

Forfatter:  ae86 [ 13 jul 2012, 21:04 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
TB206HDI skrev:
HenrikGM skrev:
Der var en artikkel i et fagblad for 4-5 år siden omkring dette.
Closed loop turbine speed control tror jeg det hed. Der var også eksempler på "std" biler der havde det, også WRC biler vistnok.

Har futtet lidt rundt med at måle RPM på turbo og logge det i MS, men jeg render stille og roligt tør for indgange efterhånden.


Så man monterer en gasturbine pre turbo og styrer den i closed loop vha. omdrejninger på turboen og eventuelt ladetryk?

Det er sq smart... :)


Har tænkt tanken lidt længere. Hvad nu hvis man helt fjernede motorens forbindelse til turboladeren...

Monter en stor turbo i bagagerummet sammen med et turbinebrændkammer og brug overskudsluften til ladeluft. Motoren kunne køres på open headers, have stort overlap og god skylning/køling med 4bar+ ladetryk, helt uden modtryk og tryktab fra hverken intercooler eller andet.

Fin til drag, men knap så godt til gaden :-)


Du er langt bag efter Henrik
her er et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=11687nVdzdk

Et andet var de samme der tilbage i 60-70'erne satte en turbine på et bagtøj ... de lavede også en kompressor der var trukket af "raket brændstof"

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/