Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 04:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg synes ofte det er svært at finde oplysningerne om hvor og hvornår der køres, så nu hvor jeg lige faldt over en ordentlig oversigt, så skal i andre da også have muligheden.

Ruter og tider kan ses her:
http://www.rallydm.dk/pdf/20120928-DM-5 ... 121004.pdf

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Det skulle gerne være en del nemmere nu hvor der er kommet en promotor ordning på rally dm.. siden du linker til er den officielle, men hvis man vil lidt mere med bag linierne er www.rallyinfo.dk et godt sted at kigge jævnligt forbi ;)

www.slavteren.tk

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Jeg har forsøgt at følge med, også på rallyinfo, men det er første gang jeg ser så god en oversigt over et rally. Det er næsten altid som om man skal kende nogen eller gætte sig til tingene hvis man gerne vil ud og se noget af det, og det synes jeg er virkelig ærgerligt. De må da være interesseret i tilskuere.

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Prøv bare at se kalenderen over rally-arrangementer:

http://dasu.dk//web/guest/loebskalender ... tDate/asc/

Det er jo tæt på ubrugeligt, og jeg kan ikke engang se det løb der køres i dag.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

At dasus kalender er noget HØ behøver vi slet ikke diskutere, så skulle du prøve deres tilmeldingssystem der kører ind over samme kalender :damn:

Der er som sagt meget nye tider ind over dm-rally lige nu, så jeg er ikke helt up to date med tilskuer delen, da jeg ikke har været tilskuer til et i årevis.

Men under de gamle former, var en del af økonomien at få folk til at købe et program hvor oplysningerne er i ;) Det kan altid købes ved rally centrum. Tro mig, det er ikke noget klubberne bliver rige på at arrangere :?

Dette tilfælde bruges for øvrigt stadig til den lille disiplin klubrally, og enkelte sprint kører med direkte entre betaling.

Efter reformne fungerer det nu således at rally klubben får en pose penge fra promotoren at lave løb for, og skal ikke koncentrere sig om at få økonomien til at hænge sammen ud over det, og det giver flere mulighedder som både klubberne og promoteren nok lige skal have tid til at indstille sig til.

Hvis du er interreseret i at se noget rally, men ikke rigtig har bagrundsviden, har de nu lavet det så du kan købe en vip billet, det betyder at du vil blive passet og plejet, og kørt i bus ud til de mest interresante steder, og jeg mener endda at de også har guide på turen.

Sorry for de små omveje i forklaringen, men har lige hældt en del piller i mig for at tage smerterne efter at ha passet en prøve derude i dag :tooth: Det korte af det lange er at rallyverden altid har været lidt utilgængeligt, og det kræver nok en hel del tid og nogle nye kræfter bag frontlinierne før det rigtig bliver anderledes.. De fleste af beslutningstagerne lever stadig i tiden hvor folk nok selv skulle undersøge tingene hvis de vil vide noget, og har ikke rigtig fuldt med samfundets udvikling :grr:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Slavteren skrev:
De fleste af beslutningstagerne lever stadig i tiden hvor folk nok selv skulle undersøge tingene hvis de vil vide noget, og har ikke rigtig fuldt med samfundets udvikling :grr:

Hvilket minder mig betænkeligt meget om første gang vi kørte KOMO rallysprint i Ny/Gammelrand... vi var mødt op - vores 2. sprint nogensinde - og anede jeg dårligt vores levende råd. Fik udleveret en skitse af prøven til kørermøde - og så stod vi der: "Hvor mange omgange mon vi skal køre"?

Min 2. kører og jeg fik fat i en officielt udseende herre med refleksvest og stilte spørgsmålet, for at få svaret "det samme som vi altid har kørt i 25 år..." - ja godt så... vi har så ikke været med i så meget som 1 skide år... så hjælper det altså ikke at det er det samme "evigt"...
Herefter kunne vi allernådigst få omgangstallet at vide... tak...

En anden gang til et klubrally var det i slutinstruktionen angivet at trailerparkeringen var "lige ved siden af xxxx-prøven (uden adresse) der har været kørt i mange år"... ja flot... vi vidste hvor det var - nogenlunde i hvert fald, og kunne sjusse os til resten. Men vi havde også kørt det løb en del gange før. Hvad med debutanterne?

Der er desværre af og til nogen der ikke lige sætter sig ned og tænker - og oftest går det ud over dem med mindre tilknytning, og så er det op ad bakke at få nye med... surt...

Heldigvis er der bestemt også klubber der gør et kæmpe stykke arbejde - hatten af for det.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Det var ekstremt svært at komme til at stå nogen gode steder, og informationen omkring ruterne var utroligt svær at finde. Ingen af medhjælperne, flagposterne eller andet personel anede ret meget mere end lige hvor de skulle stå. Men jeg giver ikke op, og vil helt sikkert afsted flere gange.!

1.
Billede

2.
Billede

3.
Billede

4.
Billede

5.
Billede

6.
Billede

7.
Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Min egen klub er heller ikke for langt fremme i skoene omkring information udadtil :damn: men den har også i bogstaveligste forstand sprunget en hel generation over, mon der er en sammenhæng?

Officials er som udgangspunkt kun informeret om lige den prøve de står på, og eneste forbindelse de har til resten af løbet er deres prøveleder. Jeg havde vagten for en af de mindre prøver, og havde 23 mand under mig den dag, det bliver til rigtig mange mennesker der skulle til diverse infomøder på sådan en dag.
Ud over det er der enormt mangel på folk der gider at bruge en hel dag uden at få noget på det, indimellem oven i købet under elendige forhold mit ude på en mark i regnvejr, eller konstant overfaldet af tilskuere der generelt mangler at udvise bare den mindste smule respekt, og sommetider under direkte trudsler fordi gammelfar pludselig er tvunget til at køre en anden rute efter morgenbrød end han har kørt de sidste 10 år :evil: Jeg har personligt taget beslutningen om at det ikke var det værd, men er begyndt igen.. Det jeg egentlig vil frem til, er at det ikke nødvendigvis er folk der er specielt inde i sporten der får udleveret en gul eller orange vest, og egentlig burde svaret være at du skulle henvende dig i rallycentrum efter et program.. Meget godt at du nævner det faktisk, for så vil jeg tage det op på det kommende evalueringsmøde ;)

Jeg er for øvrigt MEGET åben for forslag til hvad sporten kunne gøre for lige netop at fange en som dig? kort sagt, hvad skal der til for at gøre det mere åbent.. Jeg er helt enig i at det skal være det, men jeg har svært ved at se nøjagtig hvad der skal til, måske fordi jeg efterhånden selv er blevet en del af inderkresen...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ps: har stadig stiv fjeder efter den blå Norske Subaro der var en ægte wrc bil fra da de kørte 2 liters maskiner, fuck for satan en køremaskine :lusket:

www.slavteren.tk

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Slavteren skrev:
Jeg er for øvrigt MEGET åben for forslag til hvad sporten kunne gøre for lige netop at fange en som dig? kort sagt, hvad skal der til for at gøre det mere åbent.. Jeg er helt enig i at det skal være det, men jeg har svært ved at se nøjagtig hvad der skal til, måske fordi jeg efterhånden selv er blevet en del af inderkresen...

Jeg tænker lidt over det og skribler noget indenfor den næste tid. Så har du i al fald en udenforståendes tanker om tingene.!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time