Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 17:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
Så havede vi en mindre dyno session.
Først med en masse spin på feltet, som blev kurreret med wd40 på dæk (ja utrolig ikke) og bedre opspændning.
Der blev udelukket rullet med 1,3 bar, da wastegate ikke har problemer her.
Rullefeltet havede mulighed for at logge alle former for temp og lambda så det var en lækker faktor. Dog blev jeg slem overrasket over hvor meget et rullefelt stresser en motor.

Vi rendte i lidt problemer med små udsættere som blev bedre da jeg satte running dwell op fra 3,5ms til 4,0ms dog stadig ikke helt perfekt.
Vi har dog aldrig haft dette problem på landevejen, men feltet belastede så meget at det blev et problem her åbenbart.. Så vi fik en hurtig rulning med rimlig tilbagetrukket tænding på omkring 320 hk med 1,3bar.
Så det næste stykke tid skal der nørdes lade tid og spændingstab til spolen tror jeg..

Btw HenrikGM vi fik Sørens mk2 golf AEB på feltet, 278 hk på motor ved 1bar :O den TD40 turbo gør det enlig helt godt :)

Mvh

er det også det tryk søren kører med til race :?:

ps, 140hk age knaster er de samme som der sidder i en agze, 124hk age knaster har lidt mere løft/grader men det er så lidt at det ikke er besværet værd.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Hej mpower.
Ja det er det tryk søren normalt køre med :)
Jeg blev godt nok også imponeret over effekten, specielt taget turboen og trykket i betragtning.

Har du over vejet Catcams ? Ser ud til de er til at komme til for penge ..

Mvh

Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
Hej mpower.
Ja det er det tryk søren normalt køre med :)
Jeg blev godt nok også imponeret over effekten, specielt taget turboen og trykket i betragtning.

Har du over vejet Catcams ? Ser ud til de er til at komme til for penge ..

Mvh

okay :D så har min makkers golf nok også små 300hk 8)

har faktisk luret på de knaster, de laver jo et sæt som er speciel til turbo :-)

jeg kender en der laver 400hk med de samme knaster som jeg kører med og max rmp er 8500.

han kører dog med en gt35r turbo.

jeg tror de catcams er bedst hvis man kører med mange rpm, og det gør jeg jo ikke, da min turbo kommer godt med fra bunden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time