ga skrev:
ok ja det var jo rimlig til har bare hrt at 9a blokken er beder til at tage rpm
Det er en røverhistorie i min verden. Slaglængden er mig bekendt den samme, men ABF'en er højere og dermed med længere plejlstænger. De vejer selvfølgeligt alt andet lige lidt mere, men de giver mindre sideværts tryk på cylindrene, og dermed mindre slid på stempler.
Det meste er smedet i bunden på sådan en kværn, så det er ret solidt. 220 hk er i den sammenhæng småting.
Citat:
men som vi alle ved er at får jeg 220 så vil manjo gerne have mere
Men det er jo hul i hovedet - for så skal du skille ad igen... skal du derover på sug, så skal tingene passe sammen - fra starten. Ellers ender du med at bruge 4 gange så mange penge, som hvis du byggede til 260 hk fra starten.
Set a goal and stick to it...
Men over 220 hk er ikke for små børn, og ikke noget man bare lige selv laver. Man kan naturligvis godt - men det kræver mere viden end det lyder til at du har lige nu. Ikke at du ikke kan få den viden - men vær forberedt på at det kommer til at koste seriøse penge at få den viden.
Citat:
men hvad skal man så have på at gear kasse sådan en 2y er jo ikke den beste i verden
Der er mange der bruger 02J og 02JM tror jeg den hedder. 2Y er en kode for et bestemt sæt udvekslinger i 020-kassen som Golf'erne bruger.
020 er nu rimeligt stærk - bare skift nitterne der holder gearringen på diffet, til et boltsæt. Så er den ikke så tosset. Problemet med den er at den er decideret brugerfjendsk når man skal renovere. Helvedes til bøvl...
I den sammenhæng er hvad som helst efter 020 en upgrade - men de er også alle med kabelskift.
Faktisk alle kasser passer på - så du vælger bare en du synes er fin. Der skal fuskes lidt med svinghjul og kobling, samt du skal have gearvælger med kabel - men det er stort set det.