Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

hej er der nogen som har prøvet af køre med mekaniske ventilløfter i en vw 1.8 16v motor og hvor køber man det henne

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Kun en fordel hvis du skal op og have rigtig mange hypper..

www.vagpower.dk kan skaffe det, han kan skaffe alt til vag, og meget rimelige priser..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har ikke prøvet det, men ved at man skal være opmærksom på hvilken type man får. Om man tager dem med shims øverst, eller de såkaldte "bucket over shims".
Sidstnævnte er klart at foretrække.

Jeg har set sådan en shims på førstnævnte gå løs i et 16V-topstykke.... det var lige til rotterne...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:

hvad er ca prisen for sådan en gang løfter og er det noget man får noget ud af at bruge mønter på

Titel:
Mester Medlem

ga skrev:
hvad er ca prisen for sådan en gang løfter og er det noget man får noget ud af at bruge mønter på

Jeg kender ikke prisen - men når du spørger sådan så er det måske det gale sted du koncentrerer dig.

Det giver i sig selv ikke noget - men kan være en nødvendighed for at få noget andet til at fungere. Mere præcist kan det være en nødvendighed ved meget skrappe knaster som kræver man omdrejninger.
Hvis man begynder med montering af dem, så kommer du også til at skulle bruge minimum en anden motorstyring - evt. spjæld med styring.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:

jeg har spjælde og anden styring og skal til at bygge motoren og så vil jeg jo gerne hvide hvad jeg henter ved at sætte sådan nogle løfter i for midt mål er min 220hk og planen er af få lavet en 2,0 bund med lætter stempler og plejl stænger og stærker lejer og hvad der skal laves ved toppen ved jeg ikke helt i nu

Titel:
Mester Medlem

ga skrev:
jeg har spjælde og anden styring og skal til at bygge motoren og så vil jeg jo gerne hvide hvad jeg henter ved at sætte sådan nogle løfter i for midt mål er min 220hk og planen er af få lavet en 2,0 bund med lætter stempler og plejl stænger og stærker lejer og hvad der skal laves ved toppen ved jeg ikke helt i nu

Jamen jeg har svaret: det giver i sig selv ikke noget... men kan være en nødvendighed.

Men hvis du nu er smart, så starter du med en 2.0 ABF - så behøver du ikke det pjat med stempler og stænger, lejer osv. Den har en uhyrligt solid bund, og et godt rod to stroke ratio - noget du aldrig får med en Passat 2.0 16V.

Portet top, og lidt friske knaster med spjæld - så burde 220 hyppere være indenfor rækkevidde. Til de knaster der skal til, så bør mekaniske løftere ikke være nødvendige.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:

ok ja det var jo rimlig til har bare hrt at 9a blokken er beder til at tage rpm men som vi alle ved er at får jeg 220 så vil manjo gerne have mere men hvad skal man så have på at gear kasse sådan en 2y er jo ikke den beste i verden

Titel:
Mester Medlem

ga skrev:
ok ja det var jo rimlig til har bare hrt at 9a blokken er beder til at tage rpm

Det er en røverhistorie i min verden. Slaglængden er mig bekendt den samme, men ABF'en er højere og dermed med længere plejlstænger. De vejer selvfølgeligt alt andet lige lidt mere, men de giver mindre sideværts tryk på cylindrene, og dermed mindre slid på stempler.

Det meste er smedet i bunden på sådan en kværn, så det er ret solidt. 220 hk er i den sammenhæng småting.

Citat:
men som vi alle ved er at får jeg 220 så vil manjo gerne have mere

Men det er jo hul i hovedet - for så skal du skille ad igen... skal du derover på sug, så skal tingene passe sammen - fra starten. Ellers ender du med at bruge 4 gange så mange penge, som hvis du byggede til 260 hk fra starten.
Set a goal and stick to it...
Men over 220 hk er ikke for små børn, og ikke noget man bare lige selv laver. Man kan naturligvis godt - men det kræver mere viden end det lyder til at du har lige nu. Ikke at du ikke kan få den viden - men vær forberedt på at det kommer til at koste seriøse penge at få den viden.

Citat:
men hvad skal man så have på at gear kasse sådan en 2y er jo ikke den beste i verden

Der er mange der bruger 02J og 02JM tror jeg den hedder. 2Y er en kode for et bestemt sæt udvekslinger i 020-kassen som Golf'erne bruger.
020 er nu rimeligt stærk - bare skift nitterne der holder gearringen på diffet, til et boltsæt. Så er den ikke så tosset. Problemet med den er at den er decideret brugerfjendsk når man skal renovere. Helvedes til bøvl...

I den sammenhæng er hvad som helst efter 020 en upgrade - men de er også alle med kabelskift.
Faktisk alle kasser passer på - så du vælger bare en du synes er fin. Der skal fuskes lidt med svinghjul og kobling, samt du skal have gearvælger med kabel - men det er stort set det.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:

jeg hade nu heller ikke planer om at selv begunde at skrue sådan en motor sammen jeg vil geren gøre det rigtig fra sarten af fo ellers kommer det jo til at kosste meget mere som du siger viste ikke det med den abf motor men nu er det helt klart sådan en jeg vil starte ud med . hvad skal det til for at lave 240/250 hk og hvor hvem skal man have til at hjælpe sig for skal man smide mange mønter i det skal det også virke bag efter

vis man nu smider en g60 gear kasse på hvordan passer det så med geringen jeg er ikke ude efter hastighed vil gerne have at den er hurtig ved lav hastighed

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time