Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 jul 2025, 20:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2008, 11:50 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 dec 2003, 19:01
Indlæg: 55
Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
hva med at tage en servo-pumpe til det..

_________________
Thommy D.

Team Dalsgaard 4x4

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40453


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2008, 14:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ja ideen er jo fin. Men kan den holde til at køre tør, mener jeg ikke de har godt af. Og hvordan det rent praktisk skal lade sig gøre at få en servopumpe mere monteret på bilens rem ved jeg heller ikke lige hvordan gøres.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 14:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 16:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Krill skrev:
Har snakket med jakob fra jvk tuning idag, og han kunne skaffe en pumpe han havde anvendt til dette formål tidligere. Dog gjordan han opmærksom på at man skal have lavet sådan at pumpen kører videre i ca 60 sekunder efter bilen er stoppet, da turboen jo bliver ved med at køre lidt efter man har slukket bilen.


Mener at der sidder et relæ på de der Ford Galaxy til en cirkulations pumpe som kører i et par minutter efter tændingen er slukket.. Måske kunne det bruges..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2008, 18:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ja ok. Ellers er det nok heller ikke så svært at finde et tidsstyret relæ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2008, 15:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det en sprit ny turbo.
Hvor stor er tilgang turbo?..
Tror måske du overfodre den, da kuglelejer kan hænge rimeligt lavt, pågrund af mindre tilførsel..
Hvor stor er olie afgang turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2008, 16:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2008, 17:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Krill skrev:
Ja det er sprit ny turbo, der kun har været startet få gange. Kan ikke lige huske de præcise størrelser på til- og afgang men vil gætte på at tilgang er 8mm og afgang er nok 20mm begge udvendige mål.
Forstår ikke lige hvad du mener med at kuglelejer kan hænge rimeligt lavt på grund af mindre tilførsel.
Det skal siges at der i turboen på indgangen sidder en restrictor med en meget lysning, som begrænser olietilførslen betragteligt, men om det er nok skal jeg ikke kunne sige...


Syntes bare jeg har oplevet at når der ikke skal løbe så meget fra, kan den hænge rimeligt lavt...
8mm tilgang lyder af meget,kører selv med 6mm og der er også restriktor i turbo.Den har kørt 20000 uden og svine med olie..
Tror du overfodre den...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2008, 18:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Nååååå... så forstår jeg hvad du mener. Jakob fra JVK tuning havde dog prøvet det før på en bil som min med samme turbo, hvor han også satte returløbspumpe på.
Er det en restrictor der sad i din olie tilgang du har på, eller er det noget du har eftermonteret?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2008, 18:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er orginalt ned i turbo, den tap der sidder i tilførsel er der ikke ret stor hul i. Du kan se det hvis du har haft en kuglelejer turbo adskilt, og tappen ude.....
Hvis hvis olietryk er stort og tilførsel slange tyk, kan det være det er for meget...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team