Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 11:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

det ser jo fornuftig ud :)

hvilken turbo vil du køre med ?

det er jo stort set samme setup som den her
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=153266

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Min kina T3/4 lader for lov at leve lidt endnu, den har holdt fortræffeligt til trods for at den kun kostede omkring 750 kr + fragt og told på ebay.com. Og størrelsen på den passer mig fint da den trække rimeligt lange nede fra, hvilket jo ikke er at kimse af når bilen bliver brugt som hverdagsbil i sommerhalvåret. Vil skyde på at effekten ligger omkring de 270 hk alt efter tryk.
Den skal dog lige "opgraders" med en ekstern wastegate da den der sidder i på trods af kraftigt "portning" ikke kan lukke luft nok ud.

Titel:
Mester Medlem

da jeg kørte med m20b25 turbo kørte jeg med en garrett T04 , den kørte den godt med, da jeg så lavede den nye m20b28 så blev turboen alt for lille.

den kørte nærmest som en diesel masser af moment i bunden men ingen topeffekt , da der kom en turbonetics på så kom effekten .

med den lille turbo lavede den 330hk ved 1barog der var turboen pustet helt ud, med den nye turbonetics lavede den 320hk med 0,5 bar og små 500hk ved 1,3 bar så nu var der både bund og topeffekt.

men selfølgelig kan den køre med den t3t4 til at starte med :D

Titel:
Junior Medlem

JDJ skrev:
Har regnet ud at den ender på omkring 8:1 i komp. Hvilket også svare til det jeg har kunnet læse mig til på div bmw sider.

Har dog også fået en krumtap med 84mm slag på hånden. Men den kræver nye stempler for at kommer til at virke.

Beklager men jeg mener dit resultat er galt. Hvis vi som udgangspunkt tager, ud fra dine oplysninger, at du reelt kun øger slaglængden, så vil kompression aldrig falde! Min udregning siger at du med samme stempler (uændret kammervolumen) får en kompression på 9,5:1.
Så har jeg selvfølgelig ikke taget højde for den aktuelle kombination af stempler/plejlstænger, som vil kunne ændre kammervolumen - og dermed kompression. Så som en anden nævner, er det vigtigt at du kender kammervolumen på din nye motorkonfiguration :-)

...been there, done that og kvadret stempler på en glemt kompressionsberegning :grr:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Jeppe 205 GTI skrev:
Beklager men jeg mener dit resultat er galt. Hvis vi som udgangspunkt tager, ud fra dine oplysninger, at du reelt kun øger slaglængden, så vil kompression aldrig falde! Min udregning siger at du med samme stempler (uændret kammervolumen) får en kompression på 9,5:1.
Så har jeg selvfølgelig ikke taget højde for den aktuelle kombination af stempler/plejlstænger, som vil kunne ændre kammervolumen - og dermed kompression. Så som en anden nævner, er det vigtigt at du kender kammervolumen på din nye motorkonfiguration :-)

...been there, done that og kvadret stempler på en glemt kompressionsberegning :grr:

Ud fra det du skriver så vil jeg nu stadigt mene at den er korretk. Da jeg har i felt E5 har sat længen på pejlstængerne ned. Og derfor er det forskellen i stempel højden (I2) der gør at nyt komp. forhold bliver lavere. Man man ændre tallet så forskellen bliver 0 vil den rigtigt nok som du skriver blive omkring de 9,5:1.

Men ret mig hvis jeg tager fejl. :reading:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time