Havneren skrev:
Vil du påstå Henrik at det er bedre og at det kan betale sig selv, at lave en turbo om til en kompressor (på den måde vi snakker om her) i stedet for at købe en prof. fremstillet, testet og virkende for 5k...
Er du lige så tåbelig som iden er???
(Tag den Henrik GM).
Risikoen for en fiasko er 99,5%... (arbejder man på en fabrik hvor de laver kompressorer er den nok noget bedre, men nu snakker vi almindelige tunere og almindelige mennesker her). Og prisen ville nok blive højre end de kan findes til brugt af lige vel.
FULDSTÆNDIG TÅBELIG ide at bygge sådan noget selv... Giv mig to (den ene grund er sikkert at man så har noget ingen andre har (og ingen andre VIL have)) GOD grund til hvorfor man dog skulle det!!!
Jeg har set er "forsøg" på noget ligende hjemme ved en af mine kammerater (siger ikke hvem), det er god humor.
v/h christian
Nu fik jeg dig frem i skoene hva??
Det vil _ALTID_ være bedre at købe sig ud af ting.
Jeg ser ikke det oprindelige spørgsmål som om der vægtes en hjemmebygget kompressor/turbo op imod en købt kompressor?!
Der bliver spurgt om det kan lade sig gøre, og ja, det kan det. Andre kan bygge en gearkasse med relativt små midler og en god portion tid, men man kan ikke bare smide et remhjul på, og så tro det er det.
Jeg mindes ikke lige jeg har påstået det var bedre at lave den kompressor selv...(men det er klart sjovere hvis man er til DIY)
Jeg har bekendte der kører traktortræk, og de er ganske almindelige mennesker, med meget billigt værktøj, og alligevel lykkedes det dem at bygge en gearkasse der kan overføre 9800Nm ind i et stakket navreduktion, OG få det til at holde. Ganske almindelige mennesker.
Hvis een finder på at ombygge en turbo til en kompressor ser jeg intet til hinder for at det kan lade sig gøre(han vil ikke være den første!) og synes det er en glimrende ide. Det er givetvist meget lærerigt at gøre det.
Nu gider jeg ikke i en vild diskussion, men det er egentligt denne bemærkning der falder mig lidt for "grov":
"Vil du bygge det selv???? HAHAHAHAHAHA!!!!!... ... "
Det kan være manden er feks værktøjsmager, og aldeles yderst kompetent til at bygge ideen ud i virkelighed....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!