Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jun 2025, 04:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Jeg har et ar gamle tollerance databøger fra ´88-91 og har siddet og kigget 1 igennem for nylig og hvis du skal bruge en stor pumpe som du kan finde hos huggeren ligger de fleste k- anlæg med pumper der er opgivet til 200L+ og peugeots 1,9 ligger ca 125 mod ca 90 på 3.0ern

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

uno skrev:
Jeg har et ar gamle tollerance databøger fra ´88-91 og har siddet og kigget 1 igennem for nylig og hvis du skal bruge en stor pumpe som du kan finde hos huggeren ligger de fleste k- anlæg med pumper der er opgivet til 200L+ og peugeots 1,9 ligger ca 125 mod ca 90 på 3.0ern

"de fleste"?

Og det dækker hvilke pumper, og/eller hvilke biler?

Jeg vil måske gå så langt som til at påstå at det er langt langt de færreste biler der kan klemme ydelsen over 200liter ved et aktuelt tryk.

Men, nævn da gerne nogle eksempler på det, vi er mange der sukker efter disse +200liters pumper....?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
uno skrev:

"de fleste"?

Og det dækker hvilke pumper, og/eller hvilke biler?

Jeg vil måske gå så langt som til at påstå at det er langt langt de færreste biler der kan klemme ydelsen over 200liter ved et aktuelt tryk.

Men, nævn da gerne nogle eksempler på det, vi er mange der sukker efter disse +200liters pumper....?

Præcis!!! Jeg ville meget gerne have af vide, hvor jeg kan køre hen og pille sådan en sag af???

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan ikke lige se grunden til de ironiske undertoner, for det er vel ikke sværere end at finde en hugger der har en audi eller vw stående med k-anlæg på og høre dem ad om man må skrue pumpen af. Men det er da sikkert også hyldevare hos nogle huggere!

Titel:
Mester Medlem

Du misforstår... Det her med pumperne har plaget nogle af os i noget tid! Så hvis du har fundet frem til en pumpe der bare nærmer sig 044 pumpen i kapasitet, men som sidder standart på en bil - Så er det faktisk RET interessant! Inden jeg går ud og begynder, at skrue en audi fra hinanden kunne jeg så bare godt tænke mig at vide, hvor sikre dine data på pumpen er? Og spørger tillige om det er noget data du har muligehed for at vise os...? Jeg er jo skeptisk af natur - Der er bestemt ikke noget nyt i af folk har en pumpe de tror der kan levere en hulens masse, men det så viser sig at de data de har ikke passer. Det har jeg også selv prøvet med en 910 pumpe som skulle give 200l ved 5 bar. Det gjorde den så LANGT fra da det kom til stykket og de rigtige data blev gravet frem.

V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
desværre kan jeg ikke hjælpe med en der kan levere varen ved højt tryk..-eller det vil sige jeg har ikke nogen data på hvilket tryk de leverer det ved.

F.eks en peugeot 1,9gti er opgivet til et systemtryk på 3,0bar og levering på 540ccm på 15sek. men det er ikke nok til jeg tør love dig at det er ved tryk den leverer det.

Den bog jeg lige havde liggende var fra 91 og der var de eneste kanlæg jeg kunne finde på audi og vw og deres mængder lå der oppe I FØLGE TOLLERANCE DATA jeg har lige fundet 89 versionen for at finde nogle ford data men der er ikke nævnt nogen tryk.

skal lige skynde mig at undskylde for sidst.. en mindre men ret betydelig læse fejl gav vw bedre effekt endreelt :oops:

Hos audi skal du op i de 5cyl for at min påstand fra sidst holder men
audi 90 2L 5cyl sys.tryk 6,1-6,5 750ccm/10sek og det er fælles for 5cyl med k-anlæg
100 2,8 v6 mpi: tryk3,8-4,2 750ccm/10sek
audi v8 3,6 motronic : tryk4,0-4,3 670ccm/15

det er en afskrift.. der står ingen steder at de kan levere mængde og tryk på 1gang men de kan begge dele..

på enkelte vw findes de samme data men det er ikke helt så enkelt.. der er flere data på samme motor, alt efter hvilken bil den er i.. -det er ihvertfald hvad jeg kan læse

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Du misforstår... Det her med pumperne har plaget nogle af os i noget tid! Så hvis du har fundet frem til en pumpe der bare nærmer sig 044 pumpen i kapasitet, men som sidder standart på en bil - Så er det faktisk RET interessant! Inden jeg går ud og begynder, at skrue en audi fra hinanden kunne jeg så bare godt tænke mig at vide, hvor sikre dine data på pumpen er? Og spørger tillige om det er noget data du har muligehed for at vise os...? Jeg er jo skeptisk af natur - Der er bestemt ikke noget nyt i af folk har en pumpe de tror der kan levere en hulens masse, men det så viser sig at de data de har ikke passer. Det har jeg også selv prøvet med en 910 pumpe som skulle give 200l ved 5 bar. Det gjorde den så LANGT fra da det kom til stykket og de rigtige data blev gravet frem.

V/h Christian

Ok, på den måde. :wink:

Jeg ved ikke andet end den pumpe jeg har monteret på min kommer fra en Audi 200 Turbo årgang 1990 og bilen hedder 44 i modeltype og motoren hedder 3B. Pumpen har samme nr. som den i tabellen som jeg tidligere skrev. Ved ikke om man kan regne med den tabel. Kan da lige prøve om jeg kan finde varenummeret på den, har nemlig stadig kassen den lå i for der ligger den gamle pumpe nu.

Titel:
Moderator

Det er ikke så pokkers længe siden af jeg smed en liste herind med pumpenr, og tryk/flow opgivelser. Prøv at sammenligne med den liste.

Der er så vidt jeg ved, ikke nogen serieproducerede biler der kan findes ved en hugger der har pumper i 200liters klassen.

Det tætteste jeg kan finde er feks pumpen fra en 240Turbo, men kun nogle ganske få eksemplarer af dem, og kun -83-84 og den skulle angiveligt levere 165liter/5bar. Samme pumpe kan findes hos bla mercedes og audi med k-jet, men langt fra alle.

Denne pumpe er hos tvivlsomme leverandører opgivet til over 200liter, visse steder over 270liter!, men det kan den ikke engang leverer i fri luft, aka voldsomt overdrevet.

Derfor bliver det meget interessant når nogen pludseligt påstår at man "bare" kan rykke en pumpe af en tilfældig skrotbil med Kjet, og få 200liter+. Det er ganske enkelt ikke rigtigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time