Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 12:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Hej HenrikGM
http://mini.lyons-it.co.uk/

her er samme projekt som jeg var i gang ned.

jeg har kigget over 600 projekter igennem og ikker fundet en med sprøjt på. så jeg blivet den første med sprøjt og turbo. SYRET. :lol: :P

Engine - Home Built (By Myself and Dave Coxon) Metro A+ 1275 Block +020 making 1293
Modified Omega 10cc Pistons, Balanced on A+ rods, Genuine Turbo EN40B Crank,fitted with steel centre main strap ARP Rod Bolts, New lead copper Turbo VP2 Bearings. T3 Piper turbo cam, chilled iron cam followers, duplex timing gear, High capacity oil pump, ultralight streel pre verto flywheel, grey diaphragm, AP Rally clutch, Modified Backplate (all fully balanced by racespec) Stage 4 turbo head with 35mm inlet and 29mm exhaust stainless valves 30cc combustion chambers. Ford Zetec Undercrown cooling jets. 1.5:1 Keith Dodd Rockers. Emerald M3D Distributerless fully mapable ignition, T2 Garrett Water cooled Turbo, Land Rover TD5 intercooler, running at aprox 15 psi. Group A dump valve. Minispares 2 core radiator, Electric water pump and auxiliary rad. 10 row oil cooler, Custom madeStainless exhaust system. Braided fuel and oil hoses, silicon water & oil breather hoses. K&N air filter. Producing over 158 BHP @ 6274 and 163.2 lbft @ 4674. (I say over as clutch slipping on rollers, clutch has now been uprated). Engine mapped by Dave Walker of Emerald.

Men jeg skal have sprøt på istædet og flere HP = Hk med tiden

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
hvad med lige at tage en snak med jb coolers inden du begynder alt for drastske indkøb ? måske han har nogle gode ideer.. btw er der ikke nogle på nettet der har lavet det stunt med indsprøjtning på lige netop din motor før ? altså den med 2 kanaler i toppen?

Titel:
Senior Medlem

cooper mini skrev:
Du kunne evt. låne "forced induction performance tuning" af graham bell. på bibliotektet. God læsning.

Vi starter med de 120 hk så ødelægger jeg ikke så meget. skal de to Lufttemp er std bosch, NTC. hede kun NTC eller hvad og den temperatursensor noget bestemt nummer eller mavne på dem.

også en fin efekt på første indsprøjt.

NTC er bare hvilken slags føler det er...

NEGATIV TEMPERATUR CORRIFICENT eller hva det hedder. man kan nemlig også købe PTC.... - Altså bare hvordan skalan er på dem...

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
HenrikGM

JEg har været ude og kigge på pumpen men der står ikke andet end sport. har fundet regningen og der står der kun et resreve dels nr. RFW380 det er hvad jeg kan finde på pumpen.

men ligner den her til forvæksling

Jeg tror næppe den leverer de horrible mængde du har fået opgivet, men sikkert nok til den effekt du skal bruge. Pas på med at tage sådanne opgivelser for gode vare, helt ukritisk.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
Slavteren og martin306xsi
der er ikke lavet insprøjt til min type motor det er kun til 4 huls indsugnings toppet og min er en to huls indsugnings top er MANIFOLD INLET LARGE BORE FOR 1380cc se på http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34220

HenrikGM

er det sådan en sensor du snakkede om 8. eller 9.
SENSOR FOR AIR INLET TEMPERATURE ALL INJECTION GREEN TOP
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34107

Den vil nok kunne bruges. Dem jeg plejer at bruge har std NTC kurve(den elektriske karakteristik) og de passer på boksen. De har m12x1,5mm gevind.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

grydesvamp(uden login) skrev:
hvad med lige at tage en snak med jb coolers inden du begynder alt for drastske indkøb ? måske han har nogle gode ideer.. btw er der ikke nogle på nettet der har lavet det stunt med indsprøjtning på lige netop din motor før ? altså den med 2 kanaler i toppen?

2kanaler på 4cyl er lidt noget pis, men hvis man monterer 2dyser/kanal, og kobler dem rigtigt, så kan man klare det problem alligevel.

1dyse pr. kanal er ikke tilstrækkeligt, da der bliver problemer med bensinfordelingen, og der er ikke åbnetid nok til at lade dem skyde "tit nok" til at sikre at cyl1 og2 selv kan deles om bensinen, så 2dyser pr. cyl er IMO den eneste vej.

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

jeg har ikke kunde finde nogen de har alle weeber kabs eller motroturbo kabs på

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:

2kanaler på 4cyl er lidt noget pis, men hvis man monterer 2dyser/kanal, og kobler dem rigtigt, så kan man klare det problem alligevel.

1dyse pr. kanal er ikke tilstrækkeligt, da der bliver problemer med bensinfordelingen, og der er ikke åbnetid nok til at lade dem skyde "tit nok" til at sikre at cyl1 og2 selv kan deles om bensinen, så 2dyser pr. cyl er IMO den eneste vej.

ok så skal jeg i tænke bokx for det er ikke meget plads. gør det noget at dyserne er i vinkel i forhold til kanalen på undsugningen som et L. og hvor stor skal selve vintunellen være. lige efter gasspjældet. 3tommer eller 5 tommer. jeg syntes der er meget forskeld. var ved huggeren i dag og det ser ud til for mig at støre vindtunlen er desto bedere. men er ikke sikker.

Titel:
HenrikGM skrev:
2kanaler på 4cyl er lidt noget pis

passer ikke de siamesiske porte lever faktisk et bedre flow en man tror da de 2 cyl hjælper hinanden med at oprette mere konstant højt flow.
benzininsprøjtning er set lavet på dette topstykke, ab fabrik men så vidt jeg erindre er det kun singelpoint, andetssted på nettet, kan ikke finde adressen, er der et projekt med multipoint på dette topstykke, men han havde problemer med "charge robbing" så 2 af hans cylindre fik for fed blanding og de andre 2 fik for lidt blanding, det er såvidt jeg kan se ikke noget du løser med 2 dyser i hver kanal (med mindre du tænker på et meget præcist styret sequencielt styret setup og ikke semi/batch).

ps. dette topstykke er alt andet end top performance, alene det at det er med stødstænger og det at det ikke er et crossflow topstykke, siger en del dog er der visse individer (parat til kolbøttefabrikken) der har hevet en pæn del effekt ud af disse motore.

man kunne også rive lidt af indmaden ud af den su han har, tætne den og sætte 1 eller 2 dyser forand, og lave et singelpoint setup.

eller hvis pengene ikke er nogen hindring så få fat på et 7 portet topstykke, de laves vidst stadigvæk, her er x-flow og 4 indsugningskanaler, men det koster sikkert de samme som en en motor fra en metro (en af de sidste med rover K 1400cc 16v)

pss. var der forresten nogle af jer der var inde til copenhagen classic (der hvor de spærede indre københavn af), og se en mini køre røven ud af to ford falcons v8'ere, det var for godt og alle pengene værd :twisted:

Titel:
A new Mini Cooper named the RSP (Rover Special Products) was briefly relaunched in 1990 to 1991, with slightly lower performance than the 1960s Cooper. It proved so popular that the new Cooper-marked Mini went into full production in late 1991. From 1992, Coopers were fitted with a [url]fuel-injected version of the 1275 cc engine[/url], and in [url]1997 a multi-point fuel injected engine was introduced[/url], along with a front mounted radiator and various safety improvements.

In 1994 under Bernd Pischetsrieder, a nephew of Issigonis, BMW took control of the Rover Group, which included the Mini, fitting an airbag to comply with European legislation. By 2000, Rover was still suffering massive losses, and BMW decided to dispose of most of the company: MG and Rover went to Phoenix, a new British consortium; and Land Rover went to Ford. BMW kept the Mini brand name and now sells a completely new Mini, technically unrelated to the old car.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time