HenrikGM skrev:
2kanaler på 4cyl er lidt noget pis
passer ikke de siamesiske porte lever faktisk et bedre flow en man tror da de 2 cyl hjælper hinanden med at oprette mere konstant højt flow.
benzininsprøjtning er set lavet på dette topstykke, ab fabrik men så vidt jeg erindre er det kun singelpoint, andetssted på nettet, kan ikke finde adressen, er der et projekt med multipoint på dette topstykke, men han havde problemer med "charge robbing" så 2 af hans cylindre fik for fed blanding og de andre 2 fik for lidt blanding, det er såvidt jeg kan se ikke noget du løser med 2 dyser i hver kanal (med mindre du tænker på et meget præcist styret sequencielt styret setup og ikke semi/batch).
ps. dette topstykke er alt andet end top performance, alene det at det er med stødstænger og det at det ikke er et crossflow topstykke, siger en del dog er der visse individer (parat til kolbøttefabrikken) der har hevet en pæn del effekt ud af disse motore.
man kunne også rive lidt af indmaden ud af den su han har, tætne den og sætte 1 eller 2 dyser forand, og lave et singelpoint setup.
eller hvis pengene ikke er nogen hindring så få fat på et 7 portet topstykke, de laves vidst stadigvæk, her er x-flow og 4 indsugningskanaler, men det koster sikkert de samme som en en motor fra en metro (en af de sidste med rover K 1400cc 16v)
pss. var der forresten nogle af jer der var inde til copenhagen classic (der hvor de spærede indre københavn af), og se en mini køre røven ud af to ford falcons v8'ere, det var for godt og alle pengene værd
