Er en standart 325i ikke i nærheden af 10:1 ????... Ok 9,7:1 er vel alligevel tæt på vil jeg mene.
Jeg har forøvrig lige en tekst fra
www.e30.de :
Wer heutzutage auf dem Gebrauchtwagenmarkt einen E30 325i kauft, der kauft in fast jedem Fall einen Wagen mit deutlich über 150tkm. Diese Laufleistung ist nun nicht unbedingt ein Riesenproblem. Die BMW Sechszylinder sind üblicherweise für mindestens weitere 100tkm gut. Man sollte aber überprüfen inwieweit die Vorbesitzer ihrer Pflegepflicht nachgekommen sind und in welchem Zustand der Motor sich befindet. Dazu ist als erstes ein Kompressionstest empfehlenswert. Ein guter 325i Kat. drückt auf allen Zylindern 12 bar. Ein katloser 325i sollte aufgrunde der höheren Verdichtung etwas mehr, also etwa 13 bar drücken.
Jeg vil hertil mene at Lindys 2,7 motor med forhøjning på stemplerne må være i MEGET ringe stand hvis en kompressionstest på hans motor har vist sølle 10,5 bar.. For vi blev jo enige om sammen med Damborg at Lindys stempler var oppe på 10,4:1 i komp.forhold..Men ok, i mener jo ikke at der overhovedet er en sammenhæng mellem høj kompression (bar) og et højt kompessionsforhold.
Men en ting må vi da være enige om! Et kompressionsforhold har samme princip UANSET motorstørrelse, ik?
Kan vi så ikke blive enige om at en standart 325i med 9,7:1 og 13 bar, IKKE må have højere kompression (bar) end en 2,7 med 10,4:1 (lindys).
Men det har den jo, hvis i bliver ved med at holde fast i lindys 2,7 med 10,5 bar!. Og det er jo helt imod naturloven.:-/
Hvis ikke nogen kan følge mig her er det åbenbart for detaljeret..
Og jeg er meget ked af at folk er så stædige med deres holdninger.
Vi lærer vel alle af hinanden..