Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 13:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Effekten er regnet som en ren suge motor.
dvs. hvilken knast, og top vilde man bruge hvis man skulde opnå den efekt som sug.
omdrejnings tallet for moment, kan man se stort på.
Da det i sidste ende bestemmes af turbovalget.

Og tilsidst det er jo hvores fritid, og vi bliver jo ikke betalt for at skrive herinde.
så der kan være langt imellem svarende, og de behøver absolut ikke altid at være korrekte.
Men det er jo det dejlige ved nettet, der er tilgang til uendelig mange oplysninger, det er bare op til en selv at sortere.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Geografisk sted: Falster
Morten VJ skrev:
PaPPaZ Garage Inc. skrev:
damn det god grineren det her topic :lol: ...hehe!!!

Det eneste man kan grine af er netop ovenstående indlæg.
Hvis du mener at det er så morsomt, så må du vel sidde inde med en viden .
Men det er rigtig dårlig humor at komme med såddan en udtalelse, uden at komme med konkrete forslag.

Hvis du referere til trådskaberens manglende tålmodighed, så kan jeg kun give dig ret.
Da han på mange måder ligner en lille forkælet møjunge, som tror at verden drejer omkring ham som centrum.
Og det er ikke måden at opnå en god dialog på.

MVH

Morten

:shock: :shock: :shock: du godt nok på tærerne og oppe med dine "guns" lige straks hva' "bussemorten" :? ... men lad det være v det, og lad os holde tonen i et passende leje..

er ked a hvis jeg fik stødt nogen med mit tidligere indlæg... dette var slet og ret ik mine intentioner sorry boys n' girls...!

som tidligere nævnt af andre, beundrer jeg blot trådskaberens "tålmodighed", og store vilje til når det gælder selvstudie :wink: (dette skal ik opfattes forkert :o :!: ), samt lysten til at skrive... 6 sider... hehe.. :D

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Morten VJ skrev:
dvs. hvilken knast, og top vilde man bruge hvis man skulde opnå den efekt som sug.

Og tilsidst det er jo hvores fritid, og vi bliver jo ikke betalt for at skrive herinde.
så der kan være langt imellem svarende, og de behøver absolut ikke altid at være korrekte.
Men det er jo det dejlige ved nettet, der er tilgang til uendelig mange oplysninger, det er bare op til en selv at sortere.

MVH

Morten

Effekten er regnet som en ren suge motor. uden turbo ja.
med en 286 g og en top der heder 12g295

er det for meget eller hvad. du skrev om overlapning hvad mener du med det.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

cooper mini skrev:
Morten VJ skrev:

MVH

Morten

Effekten er regnet som en ren suge motor. uden turbo ja.
med en 286 g og en top der heder 12g295

er det for meget eller hvad. du skrev om overlapning hvad mener du med det.

Top og knast valg på en mini aner jeg intet om.
Søg på div mini sider.
Og dan din egen mening.

Der er to fraktioner inden for knast aksel valg til en turbo motor.
Og de skændes på livet løs uden at kunne nå en konklusion.
Min konklusion er at hvis man kan minimere overlappet (antal grader hvor indsug og udstødnings ventilen er åben på samme tid)
Så vil man miste noget effekt i topomdrejninger, men vinde dem lidt længere nede i omdrejnings området.
Men det er en generelisering.
I dit specefikke tilfælde vilde jeg nok se stort på overlappet, og forsøge at lave så meget effekt som muligt i na trim, og så hæve trykket til den ønskede effekt opnås.
De 285 grader siger mig lige præsis intet. Der skal lidt flere data på bordet, Hvornår ventilerne åbner og lukker, og ved hvilket løft det er målt ved.
Dernæst skal der bruges en omtrentlig effekt angivelse, og hvor den begynder at trække, og hvor omtrentlig maks effekt ligger.
Dernæst skal vi bruge de samme data på andre knast profiler.
Og så kan man måske komme med et mindre kvalificeret gæt.

MVH

Morten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Morten VJ skrev:
damn det god grineren det her topic :lol: ...hehe!!!

Det eneste man kan grine af er netop ovenstående indlæg.
Hvis du mener at det er så morsomt, så må du vel sidde inde med en viden .
Men det er rigtig dårlig humor at komme med såddan en udtalelse, uden at komme med konkrete forslag.

Hvis du referere til trådskaberens manglende tålmodighed, så kan jeg kun give dig ret.
Da han på mange måder ligner en lille forkælet møjunge, som tror at verden drejer omkring ham som centrum.
Og det er ikke måden at opnå en god dialog på.

MVH

Morten

:shock: :shock: :shock: du godt nok på tærerne og oppe med dine "guns" lige straks hva' "bussemorten" :? ... men lad det være v det, og lad os holde tonen i et passende leje..

er ked a hvis jeg fik stødt nogen med mit tidligere indlæg... dette var slet og ret ik mine intentioner sorry boys n' girls...!

som tidligere nævnt af andre, beundrer jeg blot trådskaberens "tålmodighed", og store vilje til når det gælder selvstudie :wink: (dette skal ik opfattes forkert :o :!: ), samt lysten til at skrive... 6 sider... hehe.. :D

I ja vi lader det ligge da du nu har fået indskudt den sidste fornærmelse.

Helt fint med med mig :evil:

Jeg mangler et langemands smily :twisted: :twisted: :twisted:

MVH

Morten

Titel:
prøv at søge information hvor de virkelig ved noget om turbo af den gamle a serie http://www.turbominis.co.uk/

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
Morten VJ jeg kan desvære ikke svare dig på hvor meget og hvordan, løft og vinkler da det ikke er opgivet det er jo fra england og de er ikke så deltaljeret de har kun opgivet grader 286 og så at den ind skal stå 45 grader før top og udstødnings ventilen skal stå 5 grader før top eller er det omvendt det kan jeg ikke huske men den er sat rigtigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tider er UTC + 1 time