cooper mini skrev:
Morten VJ skrev:
Effekten er regnet som en ren suge motor.
dvs. hvilken knast, og top vilde man bruge hvis man skulde opnå den efekt som sug.
omdrejnings tallet for moment, kan man se stort på.
Da det i sidste ende bestemmes af turbovalget.
Og tilsidst det er jo hvores fritid, og vi bliver jo ikke betalt for at skrive herinde.
så der kan være langt imellem svarende, og de behøver absolut ikke altid at være korrekte.
Men det er jo det dejlige ved nettet, der er tilgang til uendelig mange oplysninger, det er bare op til en selv at sortere.
MVH
Morten
Effekten er regnet som en ren suge motor. uden turbo ja.
med en 286 g og en top der heder 12g295
er det for meget eller hvad. du skrev om overlapning hvad mener du med det.
Top og knast valg på en mini aner jeg intet om.
Søg på div mini sider.
Og dan din egen mening.
Der er to fraktioner inden for knast aksel valg til en turbo motor.
Og de skændes på livet løs uden at kunne nå en konklusion.
Min konklusion er at hvis man kan minimere overlappet (antal grader hvor indsug og udstødnings ventilen er åben på samme tid)
Så vil man miste noget effekt i topomdrejninger, men vinde dem lidt længere nede i omdrejnings området.
Men det er en generelisering.
I dit specefikke tilfælde vilde jeg nok se stort på overlappet, og forsøge at lave så meget effekt som muligt i na trim, og så hæve trykket til den ønskede effekt opnås.
De 285 grader siger mig lige præsis intet. Der skal lidt flere data på bordet, Hvornår ventilerne åbner og lukker, og ved hvilket løft det er målt ved.
Dernæst skal der bruges en omtrentlig effekt angivelse, og hvor den begynder at trække, og hvor omtrentlig maks effekt ligger.
Dernæst skal vi bruge de samme data på andre knast profiler.
Og så kan man måske komme med et mindre kvalificeret gæt.
MVH
Morten
http://www.volvo200klub.dk/index.html