Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 01:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Att: havneren
ATT: havneren

Køre selv i en Polo 1,6 8v med palms kompressor kit(rotrex), som er TUV godkendt og bilen er blevet synet for anden gang for mindre end 2 måneder siden.
SÅ jo den kan synes med kittet på.

Kittet har givet min 132hk.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

har du de 132 heste skrevet ind i papirene? hvis ikke så er din bil synet,men IKKE LOVLIG!! MVH. søren

Titel:
Tuv godkendelsen blev fremvist i synshallen, og bilen belv godkendt.
forsikringen er vel vidne om kompressoren, det eneste de ville vide hvar om den kunne synes og ja det kan den.
Og om den så er lovlig er jeg sku lige glad med, for panserne har stoppet mig mange gang, og få lov til at køre vidre hver gang, fordi den er synet med kittet på.
Og ja forsikringen dækker, da det er skrevet ind i policen.

Titel:
Mester Medlem

Da det blev synet første gang var det der et registrerings syn? Du må have papirerne der viser hvor mange HK de har godkendt den til ude ved SBI.

Hvilket forsikringsselskab har du og hvor gammel er du?

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Har ikke nogen papir der viser x antal heste, kun rulle udskriften fra Palms
Bilen er syneset, har ingen problemer, og hvad i abdre så har ondt i røven over..ISÆR havneren, rager mig en skid.
Bilen køre uden problemer af nogen art, og det skal man være glad for.

Jeg Har topdk og er 26, og kan sku ikke se hvad det har med det at gøre.

Tuv viser at den ikke "sviner" mere end tilladt, og at de så har synet den to gange med kittet uden at brokke sig over HK, er ikke mit problem.
Synsmanden har sku kørt i bilen, og kan vel forhelvede mærke forskel på 75 og 132hk, eller har han det forkerte job.

Ja undskyld min sure opstød, men er sku så skide træt af folk, der kun kan svine andre til, nu så jeg der var nogen der var efter Prorace. kan kun sige Ok til det firma, de svar sku da på spørgsmål inde for en time, selv om det er søndag.

har kun enting at sige.. MISUNDELSE ER EN GRIM TIL :evil: :evil:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg var kun efter dem fordi de bare kommer blæsende herind ikke for at hjælpe men for at reklamere... det holder ikke! de andre tuningsfirmaer der skriver her ofte hjælper med spørgsmål og får da sikkert også ordre fra folk her til tider. men prorace's måde at bare blæse ind kan jeg ikke li. om de er gode eller ej ved jeg intet om. vi skal, som jeg tidligere skrev, nok høre om dem hvis de kan noget eller er billige med kvali varer!

Titel:
Mester Medlem

prøv at læse hvad SBI selv skriver om dette emne. det er noget i retning af at selv om de ikke opdager nogle ting til syn gør det dem ikke lovlige! det BURDE ikke være muligt at syne en bil som din uden DOK. for effekt. at du så har haft HELD til at det er lykkedes, er jeg ikke misundelig over.det her er et FORUM hvor vi kan skrive om forskellige ting, bla. regler omkring SYN. at vi er nogen der har en anden mening end dig, gør vel kun at vi kan LÆRE af hinanden? MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

FRA ANONYM
[quote="Anonymous"Bilen er syneset, har ingen problemer, og hvad i abdre så har ondt i røven over..ISÆR havneren, rager mig en skid.
Bilen køre uden problemer af nogen art, og det skal man være glad for.

Jeg Har topdk og er 26, og kan sku ikke se hvad det har med det at gøre.

Tuv viser at den ikke "sviner" mere end tilladt, og at de så har synet den to gange med kittet uden at brokke sig over HK, er ikke mit problem.
Synsmanden har sku kørt i bilen, og kan vel forhelvede mærke forskel på 75 og 132hk, eller har han det forkerte job.

Ja undskyld min sure opstød, men er sku så skide træt af folk, der kun kan svine andre til, nu så jeg der var nogen der var efter Prorace.

har kun enting at sige.. MISUNDELSE ER EN GRIM TIL :evil: :evil:[/quote]

MIG
HAHAHAHAHA... Lad os lige tage det fra en ende af det her... :twisted:

-Jeg har bestemt ikke ondt i røven... Det ville du vide hvis du læste nogle af indlægene her inde. Det må der imod være dit smålige ego der spiller dig et pus.

-Jeg er da sikker på at bilen kører godt og at du er gald for den, men det interesserer mig faktisk ikke!

-M.h.t. forsikringen var det interessant fordi forsikringsselskaberne har forskelig politik omkring dette. Min næste spørgsmål ville f.eks. have været om du gave mere i premie end hvis bilen havde været standart?

-En almindelig synsassisten kan hverken tage stilling til en skid eller ved i det hele taget en skid om reglerne omkrig tuning.

-Hvorvidt den sviner.... Ja. det er jo netop en af de afgørende spørgsmål m.h.t. syn af tunede biler. Måske pga. min manglende viden mener jeg ikke at der følger benzin tilskudssystemer med til turbo kits. En almindelig motorstyring ville aldrig kunne leverer benzin til så stor effektforøgelse. Så i givet fald vil der netop IKKE være dokumentation for emmisionskravet. Jeg tager muligvis fejl på dette område, men det er jo netop derfor jeg spurgte i tidligere indlæg!!!

Jeg tror ikke du selv har synet bilen første gang den var af sted med kompressor. Det er din viden ALT for mangelfuld til at overbevise mig om. Jeg tror måske endda at den slet ikke er synet korrekt med kompressor forstået på den måde at det er skrevet korreekt ind i reg. attesten og syningshallens computer. I givet fald kører du rundt i en ulovlig bil.

Men hensyn til Prorace og deres indlæg inde på VAGCARS. Så tvivler jeg MEGET på at de aner noget som helst om hvad de sælger og om hvad en TUV godkendelse egentligt indeholder. Jeg kan selvfølgelig sagtens tage fejl og jeg har jo netop spurgt til det for selv at blive klogere på området.

Jeg vil sige at du med 90% sikkerhed er manden bag Prorace eller er i tæt tilknytning med dette firma :shock: . Det mener jeg bl.a. på baggrund af din holdning til min person, som du givet vis må have fordi du ikke kan svare på de spørgsmål jeg har stildt inde på VAGCARS og her på Powerpage.

Ind til modsatte er bevist er dette min holdning...

Jeg syntes i øvrigt at det er pinligt for en 26 årig at komme med så barnlig en kommentar som ""Bilen er syneset, har ingen problemer, og hvad i abdre så har ondt i røven over..ISÆR havneren, rager mig en skid.
". Men det var da meget god hummer :lol:

h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time