Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 23:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 jun 2004, 14:24 
hallo jo...
jeg har læst i både performance ford og burton at en fse power boost valve skulle være sagen på en escort 1,8. er der nogen der har effaringer med denne på enten ford eller andre biler. så vidt jeg har læst mig til skulle det være en benzintryksregulator der har 1,7 gange hurtiger speederrespons, og den skulle gøre omdrejningsfeltet mere jævnt. men håber på der er nogen kloge hovder som ved om der er noget om det eller det bare er pop.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2004, 15:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
tror du får rigtig svært ved at fornemme end sige MÅLE NOGEN FORSKEL=POP! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2004, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
hehehehe POP... Godt ordvalg!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2004, 20:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
he he he :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 00:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Tjah, pop eller ej.....

Det er en progressiv benzinregulator med et popsmart navn.

På en Zetech er der et flat-spot omkring 3500 omdr. Specielt, hvis man har rykket det originale plenum af, for at få en mere rå indsugningslyd.

Ved at montere denne regulator kan man justere dette flat-spot væk.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 05:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
vil du være venlig at forklare hvordan man rent praktisk gør det ved hjælp af en benzintryksregulator? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 14:26 
Offline

Tilmeldt: 06 jun 2004, 16:34
Indlæg: 5
Geografisk sted: køge
det er lige precis det med flat spot ved 3500 som de skriver i burton. fabrikanten påstår også at den kan sende benzinen 1,7 gange hurtiger end den orginale. det må vel svare lidt til et jet kit på en mc. og hvis dette passer skulle det jo gi hurtiger gas respons. er dette pop eller er der noget om det.


att yugo turbo. jeg har filmet din vogn i et af løbene fra DHB. det er nu meget sjovt at den gamle racer er så hurtig. du kan jo få det på cd en dag du er på striben hvis du er interesseret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 16:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Jeg er ikke lige helt sikker på hvad det er for en tingest der bliver spurgt til.
Er det sådan een man monterer på slangen fra bremsekraftforstærkeren, som så forstøver benzinen mere end normalt (eller sådan noget lignende)?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 17:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
jamen det er da klart, hvis der står sådan i reklamen så bliver vidunder maskinen simpelt hen NØDT til at rette sig efter det! eller er der nogen der har en bedre forklaring? eller sågar har prøvet den omtalte benzintryksregulator? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 19:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
jamen det er da klart, hvis der står sådan i reklamen så bliver vidunder maskinen simpelt hen NØDT til at rette sig efter det! eller er der nogen der har en bedre forklaring? eller sågar har prøvet den omtalte benzintryksregulator? MVH. søren


Den eneste måde jeg kan se der skulle kunne hentes noget skal da være i den reaktionstid regulatoren har. Det er jo ikke verdens hurtigst reagerende dims sådan en regulator, så der kan sikkert godt opgraderes hvis man har noget sløvt skidt i forvejen, men er det nu også det der er problemet??

Hvordan er 1,7 målt??

Tvivler stærkt på at en bare nogenlunde regulator vil have en så lang reaktionstid at det bliver et problem....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team