Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 15:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
andreas87 skrev:
VAG mekaniker skrev:
ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Hvis den skal kunne trigge på knast også tror jeg også der skal mere til.
Der er lavet lidt om i den, noget du selv har lavet eller er den købt sådan?
Hvis den er købt, må sælger kunne komme med lidt info ....


Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..

Havde tænkt på at bruge en DIS tændspole til 6 cyl..Kan motorstyringen klare den??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 15:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Megasquirt :
Købt som byggesæt kan den trigge på platiner og styre dine dyser.
Anden software lagt ind og den kan styre tændning på en spole også.
Så findes der ellers en hel masse extra som kan lodes i.
Hvis du har den orig motorstyring til denne motor tror jeg nok det ville være en fordel for dig at få den til at køre med den og lade megasquirt styre dine dyser. Nogle ville uden tvivl mene noget anden :wink:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 15:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
VAG mekaniker skrev:
Megasquirt :
Købt som byggesæt kan den trigge på platiner og styre dine dyser.
Anden software lagt ind og den kan styre tændning på en spole også.
Så findes der ellers en hel masse extra som kan lodes i.
Hvis du har den orig motorstyring til denne motor tror jeg nok det ville være en fordel for dig at få den til at køre med den og lade megasquirt styre dine dyser. Nogle ville uden tvivl mene noget anden :wink:


Jeg har købt den,for at slippe for den org motorstyring..:) Så den skal køre med MS,koste hvad det vil..:) Og kan den ikke køre på min M50,så har jeg en m20,som jeg ved den kan styre..:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 16:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Tror ikke der er nogen motor som mega ikke kan håndtere - briggs og stratton til fly motor.
Bare det ikke er diesel. :gnaek:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 17:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
VAG mekaniker skrev:
Tror ikke der er nogen motor som mega ikke kan håndtere - briggs og stratton til fly motor.
Bare det ikke er diesel. :gnaek:

Tror sgu jeg laver en 2,7 eta med tryk istedet for den M50..:) Det kan jeg bedre finde ud af..Så må jeg prøve med den M50 senere..:) Tak for alle de gode svar,gutter..:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 18:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
andreas87 skrev:
VAG mekaniker skrev:
ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Hvis den skal kunne trigge på knast også tror jeg også der skal mere til.
Der er lavet lidt om i den, noget du selv har lavet eller er den købt sådan?
Hvis den er købt, må sælger kunne komme med lidt info ....


Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..


Det med at du bare vil have den til at køre, det har du tilfælles med en masse andre.

Du har købt en MS boks der ikke kan køre din motor som den er. Ret meget længere er den ikke.
Der er så nogle muligheder nu. Sælge den, og købe en der kan, bygge den du har om så den passer til motoren, eller bygge en strømfordeler på din M50.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 18:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
HenrikGM skrev:
andreas87 skrev:
VAG mekaniker skrev:
ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Hvis den skal kunne trigge på knast også tror jeg også der skal mere til.
Der er lavet lidt om i den, noget du selv har lavet eller er den købt sådan?
Hvis den er købt, må sælger kunne komme med lidt info ....


Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..


Det med at du bare vil have den til at køre, det har du tilfælles med en masse andre.

Du har købt en MS boks der ikke kan køre din motor som den er. Ret meget længere er den ikke.
Der er så nogle muligheder nu. Sælge den, og købe en der kan, bygge den du har om så den passer til motoren, eller bygge en strømfordeler på din M50.


Jeg bygger den bare på den 2,7 eta jeg har..:) Skulle jeg blive træt af den,så kan jeg jo bare begynde med min M50 igen.. Eftersom jeg ikke er begyndt på de 2 motore,kan jeg lige så godt begynde med den som motorstyringen passer på,uden jeg skal ændre på boksen..:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 09:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
andreas87 dette er ikke ment som en sviner:

Det virker ikke til at du har så meget styr på ms ej heller lyst til at dykke ned i ms manualen for at læse op på emnet.

Set i lyset af det, var det måske en idé at sælge den boks du har og så anskaffe en, der kan sættes direkte på dit ledningsnet til m20 motoren:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtpnp-c-40.html

som sagt bare et velment forslag :)

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 12:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
xillur skrev:
andreas87 dette er ikke ment som en sviner:

Det virker ikke til at du har så meget styr på ms ej heller lyst til at dykke ned i ms manualen for at læse op på emnet.

Set i lyset af det, var det måske en idé at sælge den boks du har og så anskaffe en, der kan sættes direkte på dit ledningsnet til m20 motoren:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtpnp-c-40.html

som sagt bare et velment forslag :)


Nej,det er helt rigtigt,jeg har slet ikke styr på MS..:) Men istedet for at vælge den nemme løsning og købe en boks der passer lige på mit ledningsnet,så vil jeg heller rode med det selv..Det lærer jeg noget af,og det er det jeg vil..:) Men tak for linket..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 12:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Skulderklap her fra, det er måden man lærer det på 8)

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team