Havde tænkt på at bruge en DIS tændspole til 6 cyl..Kan motorstyringen klare den??andreas87 skrev:Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..VAG mekaniker skrev:ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Hvis den skal kunne trigge på knast også tror jeg også der skal mere til.
Der er lavet lidt om i den, noget du selv har lavet eller er den købt sådan?
Hvis den er købt, må sælger kunne komme med lidt info ....
Bmw M50b25 med MS??
Redaktør: Moderatorer
-
andreas87
- Nyt Medlem
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Geografisk sted: fyn kerteminde
Megasquirt :
Købt som byggesæt kan den trigge på platiner og styre dine dyser.
Anden software lagt ind og den kan styre tændning på en spole også.
Så findes der ellers en hel masse extra som kan lodes i.
Hvis du har den orig motorstyring til denne motor tror jeg nok det ville være en fordel for dig at få den til at køre med den og lade megasquirt styre dine dyser. Nogle ville uden tvivl mene noget anden
Hvis du har den orig motorstyring til denne motor tror jeg nok det ville være en fordel for dig at få den til at køre med den og lade megasquirt styre dine dyser. Nogle ville uden tvivl mene noget anden
v/h Peter
-
andreas87
- Nyt Medlem
Jeg har købt den,for at slippe for den org motorstyring..VAG mekaniker skrev:Megasquirt :
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
-
andreas87
- Nyt Medlem
Tror sgu jeg laver en 2,7 eta med tryk istedet for den M50..VAG mekaniker skrev:Tror ikke der er nogen motor som mega ikke kan håndtere - briggs og stratton til fly motor.
Bare det ikke er diesel.
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Det med at du bare vil have den til at køre, det har du tilfælles med en masse andre.andreas87 skrev:Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..VAG mekaniker skrev:ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Du har købt en MS boks der ikke kan køre din motor som den er. Ret meget længere er den ikke.
Der er så nogle muligheder nu. Sælge den, og købe en der kan, bygge den du har om så den passer til motoren, eller bygge en strømfordeler på din M50.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
andreas87
- Nyt Medlem
Jeg bygger den bare på den 2,7 eta jeg har..HenrikGM skrev:Det med at du bare vil have den til at køre, det har du tilfælles med en masse andre.andreas87 skrev:Hehe..Jeg vil bare ha den til at køre..Er det nødvendigt at bygge mere i den,for at kunne få den til at køre?? Jeg har købt den sådan,og ham jeg købte den af,ved ikke hvem der har lavet den..VAG mekaniker skrev:ok - hvis du vil styre 6 tændspoler, skal der lige loddes lidt mere grej i den.
Du har købt en MS boks der ikke kan køre din motor som den er. Ret meget længere er den ikke.
Der er så nogle muligheder nu. Sælge den, og købe en der kan, bygge den du har om så den passer til motoren, eller bygge en strømfordeler på din M50.
-
xillur
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Kontakt:
andreas87 dette er ikke ment som en sviner:
Det virker ikke til at du har så meget styr på ms ej heller lyst til at dykke ned i ms manualen for at læse op på emnet.
Set i lyset af det, var det måske en idé at sælge den boks du har og så anskaffe en, der kan sættes direkte på dit ledningsnet til m20 motoren:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -c-40.html
som sagt bare et velment forslag
Det virker ikke til at du har så meget styr på ms ej heller lyst til at dykke ned i ms manualen for at læse op på emnet.
Set i lyset af det, var det måske en idé at sælge den boks du har og så anskaffe en, der kan sættes direkte på dit ledningsnet til m20 motoren:
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
E10 2002 1973 Tracktoy
-
andreas87
- Nyt Medlem
Nej,det er helt rigtigt,jeg har slet ikke styr på MS..xillur skrev:andreas87 dette er ikke ment som en sviner:
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem