Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2005, 22:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hejsa Alle

Hvad bruger tyskerne til at tune med, altså til ekstra benz, synes ikke jeg kan finde MF2 nogle steder i tyskland.
Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ?

Mvh
Morten


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2005, 23:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Juel skrev:
Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ?

Mvh
Morten


Ja, sagtens..
Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2005, 23:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Juel skrev:
Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ?

Mvh
Morten


Ja, sagtens..
Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til..


ok tak for svaret, er der nogen fordel i at tage et MS og sætte på sin sugemotor ?? det er en PF vw 8v 107hk (gti) eller er det ligegyldigt ??

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2005, 23:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Ja, der er mange fordele..

Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 00:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Ja, der er mange fordele..

Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668


Hmm hvorfor kan man ikke bare chippe sig til det ??

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 00:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Juel skrev:
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Ja, der er mange fordele..

Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668


Hmm hvorfor kan man ikke bare chippe sig til det ??

Mvh
Morten


Det kan du som i princippet også, alt efter hvilken original styreboks du har..
Men den her har dog en kæmpe fordel. Hvis nu du ønsker trykladning feks. Så kan du selv programmere den om..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2005, 00:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Juel skrev:
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Juel skrev:
Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ?

Mvh
Morten


Ja, sagtens..
Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til..


ok tak for svaret, er der nogen fordel i at tage et MS og sætte på sin sugemotor ?? det er en PF vw 8v 107hk (gti) eller er det ligegyldigt ??

Mvh
Morten


Ja, der er store fordele. ISÆR hvis den er tunet en smule.

Eks kan en 1,8 mitsu colt trækkes fra 136 til 189hk(målte!) med to knastaksler,større gasspjæld og MS.

Eller den sorte golf fra DHB der holdt ved siden af, også med MS på sug. Kørte sig ret langt op i placeringerne på et meget lille budget og var trods en højere kampvægt end colten noget hurtigere, og føles også hurtigere, så ydelser over de 200hk er nok realiteter.

Der begynder at komme en del sugemotorfolk med på MS efterhånden. For blot et år siden var der ikke mange af dem, men idag er det nok tæt på 40/60 til turbomotoren favør.Så det er bestemt gjort før.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 00:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Det kan du som i princippet også, alt efter hvilken original styreboks du har..
Men den her har dog en kæmpe fordel. Hvis nu du ønsker trykladning feks. Så kan du selv programmere den om..


Men kan man ikke også det med en piggybag ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 00:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
piggyback er ikke altid lige vellykket. Før nævnte colt havde piggyback før MS. Proff.justeret osv, og pengene var lagt på bordet for ydelsen. Topeffekten var der, men den gik desværre kun 5km/l og kunne ikke køre konstantfart på 90-110 uden kontinuerlig tændingsbanken.

Efter MS montering har han mistet al tændingsbanken, OG fået 5-15hk i gevinst mellem 2000 og 6500rpm. Topeffekten er marginalt bedre.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2005, 00:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
HenrikGM skrev:
Der begynder at komme en del sugemotorfolk med på MS efterhånden. For blot et år siden var der ikke mange af dem, men idag er det nok tæt på 40/60 til turbomotoren favør.Så det er bestemt gjort før.


Ok, jamen så vil jeg kan købe sådan et MS, så kan jeg lære det at kende indtil jeg skal ha en kompressor på :twisted: og hvis man lodder det selv så er det jo billigt, hvad med det test modul er det noget man får brug for ??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team