Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 10:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Hey, efter montering af ms fra turbomotor køre min vogn som en drøm:-) Men i tomgang ligger den sgu på 10% i co, syntes det var lidt voldsomt, så spurgte turbomotor af, han mente det var min lambda sonde der ikke spillede. Det er en alm sonde fra en ford 8) med 4 ledninger, og varmekredsen hvis vi kan kalde den det er bare med konstant når motoren køre. Tjekkede de 4 ledninger for en sikkerheds skyld, men ingen monterings fejl der, så tænkte på om man i ms kan se på en ellers anden måde om sonden regulere ordenligt? Det der o2 Driven et eller andet ur i megatune, hvordan skal det te' sig når lambdaen regulere og arbejder fint. Kan man evt tage en log af et forløb på en eller anden måde og se hvordan den har gjort det?
Eller andre der har et godt bud på hvorfor den sonde nægter og spille!? Skal siges den sider godt 60cm fra topstykket, altså i forrøret for kunne ikke lige lure hvordan jeg skulle få den i længere oppe da forrøret er delt i 2 det første stykke fra manifolden.... HILFE!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...

Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...

Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
klyfax skrev:
Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...

Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...

Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...

Oki mit O2 ur ligger bare og tæller sådan lidt op til 120 engang imellem, og virker ret "inaktivt" men prøver og holde noget gas på som et svin i morgen og ser om der kommer noget varme i dyret!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ja så lyder det som det rigtige ur du har fat i... Hvis den er helt oppe at ramme 120% så er den for mager... Hvis den skal stå syns messigt korrekt så skal den regulere mellem 90% og 100%...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time