Lambda sonde problem med ms?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Lambda sonde problem med ms?

#1 Indlæg af Jack »

Hey, efter montering af ms fra turbomotor køre min vogn som en drøm:-) Men i tomgang ligger den sgu på 10% i co, syntes det var lidt voldsomt, så spurgte turbomotor af, han mente det var min lambda sonde der ikke spillede. Det er en alm sonde fra en ford 8) med 4 ledninger, og varmekredsen hvis vi kan kalde den det er bare med konstant når motoren køre. Tjekkede de 4 ledninger for en sikkerheds skyld, men ingen monterings fejl der, så tænkte på om man i ms kan se på en ellers anden måde om sonden regulere ordenligt? Det der o2 Driven et eller andet ur i megatune, hvordan skal det te' sig når lambdaen regulere og arbejder fint. Kan man evt tage en log af et forløb på en eller anden måde og se hvordan den har gjort det?
Eller andre der har et godt bud på hvorfor den sonde nægter og spille!? Skal siges den sider godt 60cm fra topstykket, altså i forrøret for kunne ikke lige lure hvordan jeg skulle få den i længere oppe da forrøret er delt i 2 det første stykke fra manifolden.... HILFE!
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...

Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...

Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#3 Indlæg af Jack »

klyfax skrev:Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...

Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...

Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...

Oki mit O2 ur ligger bare og tæller sådan lidt op til 120 engang imellem, og virker ret "inaktivt" men prøver og holde noget gas på som et svin i morgen og ser om der kommer noget varme i dyret!
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Ja så lyder det som det rigtige ur du har fat i... Hvis den er helt oppe at ramme 120% så er den for mager... Hvis den skal stå syns messigt korrekt så skal den regulere mellem 90% og 100%...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar