Eller andre der har et godt bud på hvorfor den sonde nægter og spille!? Skal siges den sider godt 60cm fra topstykket, altså i forrøret for kunne ikke lige lure hvordan jeg skulle få den i længere oppe da forrøret er delt i 2 det første stykke fra manifolden.... HILFE!
Lambda sonde problem med ms?
Redaktør: Moderatorer
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
Lambda sonde problem med ms?
Hey, efter montering af ms fra turbomotor køre min vogn som en drøm:-) Men i tomgang ligger den sgu på 10% i co, syntes det var lidt voldsomt, så spurgte turbomotor af, han mente det var min lambda sonde der ikke spillede. Det er en alm sonde fra en ford
med 4 ledninger, og varmekredsen hvis vi kan kalde den det er bare med konstant når motoren køre. Tjekkede de 4 ledninger for en sikkerheds skyld, men ingen monterings fejl der, så tænkte på om man i ms kan se på en ellers anden måde om sonden regulere ordenligt? Det der o2 Driven et eller andet ur i megatune, hvordan skal det te' sig når lambdaen regulere og arbejder fint. Kan man evt tage en log af et forløb på en eller anden måde og se hvordan den har gjort det?
Eller andre der har et godt bud på hvorfor den sonde nægter og spille!? Skal siges den sider godt 60cm fra topstykket, altså i forrøret for kunne ikke lige lure hvordan jeg skulle få den i længere oppe da forrøret er delt i 2 det første stykke fra manifolden.... HILFE!
Eller andre der har et godt bud på hvorfor den sonde nægter og spille!? Skal siges den sider godt 60cm fra topstykket, altså i forrøret for kunne ikke lige lure hvordan jeg skulle få den i længere oppe da forrøret er delt i 2 det første stykke fra manifolden.... HILFE!
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...
Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...
Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...
Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...
Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Jack
- Mester Medlem
- Indlæg: 542
- Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
klyfax skrev:Nu ligger min MS computere i selve bilen, og bilen har brændt dyserne så den står på værkstedet...
Meeen mener den hedder O2, og at den skal ligge mellem 90-100% i tomgang, så regulere den ordenligt... I version 2.24 er det nr 3 ur fra venstre i nedeste række i hoved menuen... Kan ik huske hvor det sidder i 2.29 versionen, da jeg kun har leget 1 gang med det...
Hvis du mapper MS ordenligt ind op til 3000 rpm med op til 60 kpa så kan du varme sonden godt op bare ved at holde bilen på 3000 rpm i stille stående tilstand... Det har jeg gjordt et par gange når jeg har om mappet den, så er det nemlig meget godt at have en varm sonde, så man ved den virker 100% inden man mapper...
Oki mit O2 ur ligger bare og tæller sådan lidt op til 120 engang imellem, og virker ret "inaktivt" men prøver og holde noget gas på som et svin i morgen og ser om der kommer noget varme i dyret!
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden