hvad er forskelen på en ford motor

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

hvad er forskelen på en ford motor

#1 Indlæg af ladathomas »

hejsa nogle der ved hvad forskelen er på en ford excort xr3i motor med 105 hk
og den almenlig ford 1,6 motor med 90 hk
er det knasten der er lavet om eller nået andet

hilsen lada
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
Whosa
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#2 Indlæg af Whosa »

Hvilken årgang ???
For hvis det er en mk.4 så har den ene indsprøjtning og den anden har kaburator
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#3 Indlæg af ladathomas »

nå glæmte jeg lige
det er mk 3
fra 81-86 tro jeg de gå fra
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

indsprøjtning på XR3I'ern og mener også der sider et bananmanifold på den...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#5 Indlæg af ladathomas »

er det det hele
der er ikke forskle på knaster eller koprotions forhold ??
så jeg kan godt tage en almenlig 90 hk
og smide stumperne fra min xr3i motor og hive samme efekt
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#6 Indlæg af Minilars »

Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.

det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren

stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#7 Indlæg af Zorak »

Minilars skrev:Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.

det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren

stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.


Gælder det også for en 1,6 8V CVH motor fra '91 med hydrauliske ventilløftere? For så er det jo nemt at finde reservedele til lortet hvis det engang ville blive et problem..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

Minilars skrev:Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.

det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren

stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.


lars er det mig der husker galt eller var der ikke også forskel på indsugnings hullet på nogle af topstykkerne du havde på lager? nogle var firkantet og andre mere runde på indsugnings siden... (undskyld jeg lige tager et lille sidespor på din tråd lada)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#9 Indlæg af Minilars »

nej det er rigtigt. på indsugnings siden af toppen på dem der har efi. feks. mk 5 ( ikke mfi mekanisk indsprøjtning) kun elektronisk. det er lidt anderledes. da der er lavet plads til dysserne.

men ellers er de stort set ens. Alle cvh motorene kører med hydrauliske ventilløftere. man kan dog godt få dem i mekaniske. som Ford motorsport brugte engang. dem skal man bruge hvis man kører med sindsygt høje omdrejninger. ( anbefales IKKE på en ford Cvh :lusket: )

til alle jer der renovere en cvh. husk ny oliepumpe. gerne en højtryks. de er også billigere end en alm. orginal.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Besvar