hvad er forskelen på en ford motor
Redaktør: Moderatorer
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
hvad er forskelen på en ford motor
hejsa nogle der ved hvad forskelen er på en ford excort xr3i motor med 105 hk
og den almenlig ford 1,6 motor med 90 hk
er det knasten der er lavet om eller nået andet
hilsen lada
og den almenlig ford 1,6 motor med 90 hk
er det knasten der er lavet om eller nået andet
hilsen lada
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
( 6 biler :=) )
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
indsprøjtning på XR3I'ern og mener også der sider et bananmanifold på den...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.
det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren
stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.
de er næsten identieske.
det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren
stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Minilars skrev:Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.
det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren
stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.
Gælder det også for en 1,6 8V CVH motor fra '91 med hydrauliske ventilløftere? For så er det jo nemt at finde reservedele til lortet hvis det engang ville blive et problem..
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Minilars skrev:Du kan sagtens blande de 2 motore sammen.
de er næsten identieske.
det er kun knasten der er lidt skarpere og så er der indsprøjtning på xr3 I'eren
stempler, top, krumtap og kompresionsforhold er ens på alle 1,6 cvh motorene. dog med undtagelse af RS Turbo'en.
lars er det mig der husker galt eller var der ikke også forskel på indsugnings hullet på nogle af topstykkerne du havde på lager? nogle var firkantet og andre mere runde på indsugnings siden... (undskyld jeg lige tager et lille sidespor på din tråd lada)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
nej det er rigtigt. på indsugnings siden af toppen på dem der har efi. feks. mk 5 ( ikke mfi mekanisk indsprøjtning) kun elektronisk. det er lidt anderledes. da der er lavet plads til dysserne.
men ellers er de stort set ens. Alle cvh motorene kører med hydrauliske ventilløftere. man kan dog godt få dem i mekaniske. som Ford motorsport brugte engang. dem skal man bruge hvis man kører med sindsygt høje omdrejninger. ( anbefales IKKE på en ford Cvh
)
til alle jer der renovere en cvh. husk ny oliepumpe. gerne en højtryks. de er også billigere end en alm. orginal.
men ellers er de stort set ens. Alle cvh motorene kører med hydrauliske ventilløftere. man kan dog godt få dem i mekaniske. som Ford motorsport brugte engang. dem skal man bruge hvis man kører med sindsygt høje omdrejninger. ( anbefales IKKE på en ford Cvh
til alle jer der renovere en cvh. husk ny oliepumpe. gerne en højtryks. de er også billigere end en alm. orginal.
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk