wbx manden skrev:
De snakker noget om at sætte bankesensoren direkte til computerens mic-indgang og bestemme bankefrekvensen harfra..
Iflg. flere skulle man tydligt kunne høre bankelyden i den lydfil man optager og bestemme frekvensen med de rette programmer.
?
Man glemmer to ting:
Laptop har sjældent et lydkort der har mic. indgang med tilstrækkelig opløsning til at man kan sige at man fanger det hele.
Mic ingangen er trimmet efter en mikrofon(underligt nok

)
Bankesensoren opfører sig radikalt anderledes end en billig mikrofon.
Medmindre du har totalgaranti på din PC ville jeg ikke lige uden videre sætte bankesensoren direkte til, men du kan jo se om indgangen holder.

Læs; Det er ikke uden risiko for afbrændt lydkort, så nu er du advaret

(spørg ikke hvordan jeg ved det.....)
Men du vil se "noget" med den metode, men afgøre om niveauet er korrekt, eller om frekvensen passer er temmeligt tvilsomt. Men den viser "noget"du så selv skal afkode. Nogen vil mene det er bedre end ingenting,men jeg synes da du skal gøre forsøget og vende tilbage med resultatet.
Egentligt tror jeg du var bedre kørende med en simpel mikrofonforstærker der er justeret i følsomhed så den passer bankesensoren. Så vil du kunne høre det med en øreprop.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!