Er der nogle der kender til dette produkt?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#11 Indlæg af luske »

rustfri kan man vel bare sølv eller hård/slaglodde?? forskellen i de forskellige typer afhænger af messingindholdet i tilsatstråden (vistnok :oops: ) samt smeltepunktet . men det er ikke noget problem at lodde rustfri

julehilsen fra Luske
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#12 Indlæg af Slavteren »

HenrikGM skrev:
FALFA skrev:har brugt det det virker rigtigt godt men ved større emner (større end en håndflade) skal du bruge rigtigt meget varme


Har du prøvet at bruge produktet feks indvendigt i kanalerne på et topstykke for at "ommoddellere det lidt"?



det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide, jeg er nemlig i gang med mit topstykke, og skal ha "fyldt lidt ud" omkring ventil styret, og det ser jo nærmest perfekt ud til det.. jeg er bare lidt nervøs for hvordan det reagerer på varmen i udstødningskanalen...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Er der nogle der kender til dette produkt?

#13 Indlæg af Mads RR »

Hej

Jeg har brugt dette til at "svejse" dysebøs i min manifold til de 4 extra dyser. Og ja det er helt rigtigt at anvendelsesmetoden minder mere om slaglodning. Og ja, der skal temmeligt meget varme til. Desuden er det en kæmpe fordel hvis man har slagloddet før. Rengøring af emnerne er også meget vigtigt. Og det skal foregå med rustfri børste. Hvis man kan finde en rustfri børste til boremaskine eller lynsliber er det nummer 1.

Rent styrkemæssigt er det meget stærkt. Stærkere end aluminium. Tilgengæld er det også meget hårdere at slibe i.

Jeg bestilte fra denne side: http://durafix.com/
men jeg tror der er tale om samme produkt

Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

http://www.easyweld.com/videos/Durafix_ ... ctions.wmv

Se deres demonstrationsvideo. Det ser altså ganske godt ud!

Det er durafix der er tale om. Jeg er imponeret da han begynder at bore i det.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Er der nogle der kender til dette produkt?

#15 Indlæg af HenrikGM »

Mads RR skrev:Hej

Jeg har brugt dette til at "svejse" dysebøs i min manifold til de 4 extra dyser. Og ja det er helt rigtigt at anvendelsesmetoden minder mere om slaglodning. Og ja, der skal temmeligt meget varme til. Desuden er det en kæmpe fordel hvis man har slagloddet før. Rengøring af emnerne er også meget vigtigt. Og det skal foregå med rustfri børste. Hvis man kan finde en rustfri børste til boremaskine eller lynsliber er det nummer 1.

Rent styrkemæssigt er det meget stærkt. Stærkere end aluminium. Tilgengæld er det også meget hårdere at slibe i.

Jeg bestilte fra denne side: http://durafix.com/
men jeg tror der er tale om samme produkt

Mads RR


Vil du vurdere det som anvendeligt til at feks pålægge 8mm gods i en udstødningskanal, eller vil det være meget besværligt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

Jeg vil ikke bruge det der. Med det lave smeltepunkt det har, så tror jeg det er en løsning der ryger lige fluks ud af udstødningen første gang motoren får lov at arbejde igennem.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

Mon dog det fiser ud af udstødningen ;-)

Med et smeltepunkt på 390grader for durafix, og ca 660 for aluminiummet, så er jeg nu ikke bange for at udstødningsporten "forsvinder". Overfladetemperaturen på indvendig side af udstødningsporten er næppe i nærheden af 250grader celcius, hvis der ellers er vand på motoren.

Jeg ville være betydeligt mere bekymret for at styrken på alutopstykket vil forsvinde efter en generel opvarmning til tæt på 400grader.(med mindre man tager skridtet fuldt ud og varmebehandler det igen, selvf.)

Men spørgsmålet er om det overhovedet er praktisk muligt at lægge materiale på inden i porten, med ovennævnte grej.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Er der nogle der kender til dette produkt?

#18 Indlæg af Mads RR »

HenrikGM skrev:Vil du vurdere det som anvendeligt til at feks pålægge 8mm gods i en udstødningskanal, eller vil det være meget besværligt?


Hmm tjaa, det er et godt spørgsmål Henrik. Altså umiddelbart vil jeg sige ja. Hvis man er meget omhyggelig med rengøring af aluminiumet, og har en rigtig god varmekilde (gas/ilt), så tror jeg godt du kan gøre det. Desuden er det ret vigtigt at "ridse" med selve den her svejsetråd ned i emnet under selve svejsningen. Af en eller anden årsag får det i hvert fald materialerne til at "løbe" bedre sammen. En anden fordel ved denne metode er at hvis en ting kommer til at sidde lidt skævt, kan man varme det op igen og flytte lidt på det. Præcis som en lodning. Måske ville det egentlig også være mere korrekt at kalde det for aluminiumsloddning. Og så skal man være en smule forsigt når det skal bearbejdes, da det er meget hårdere end aluminiumet. Forstået på den måde at man nemt får slebet for meget af det gamle aluminium væk under bearbejdningen. Personligt ville jeg da ikke være bange for at give det et forsøg. Når det først er lavet tror jeg ikke der er chance for at det går i stykker. Men jeg ville helt sikkert prøve på et gammelt topstykke først :-)


Jeg har forresten et par billeder fra dengang jeg lavede manifolden.

http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_1.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_2.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_3.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_4.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_5.JPG


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#19 Indlæg af Kristian T »

Ser sku super lækkert ud, nogen af dem der har prøvet det der kan vurderer om det i praksis ville være fornuftigt og bruge dette produkt til og lave tryk rør i alu i stedet?

/Kristian T
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#20 Indlæg af Kristian T »

Slet ingen af dem der har prøvet der vil give et bud på om ovenstående lyder realistisk?

/Kristian T
Besvar