Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jun 2025, 19:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2007, 23:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Leder efter en upgraderet (RWD) transmission til min 4AG'er

Da det nu er drivlinien i mit setup der ikke gider være med mere :cry:, søger jeg efter et alternativ, pt. er det en af de custom "gearkasse-klokker" (bellhouse) der tillader en Toyota 4AG motor at hilse på en W5x Toyota gearkasse (W5x hentyder til W50, W51, W52, W55, W56 W57 & W58 (de har samme bolt "cirkel")
Herudover søges også selve boxen helst en af alu. (W55 - W58)

hvis der er andre der er bekendt med andre alternative gearkasse upgrades så hold jer ikke tilbage eneste krav er at den ikke er monster stor så som en supra 6g & at den kan tåle mosten ved min 200+HK og godt med prygel (helst skulle den kunne klare i området af 300+ - 400hk :rock: . og nej de skal ikke lægges sammen til -100hk det kan min nuværende box godt håndtere :lol: )

ps. det er turbo heste så boksen skal altså også kunne klare en del moment og da min redline nu ligger på 8K men nok kommer op imod de 9 er det muligvis også en faktor der skal tages forbehold for.

jeg mener at have hørt at W5x-serien skulle kunne klare i omegen af en 300hk (turbo) men er ikke sikker


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 14:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Det er desværre ikke w58 gearkassen der er monteret på supra turbo udgaverne, men en r154.

w58 gearkassen er god for ca 35 hk

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
quark skrev:
Det er desværre ikke w58 gearkassen der er monteret på supra turbo udgaverne, men en r154.

w58 gearkassen er god for ca 35 hk


:( æv

men under alle omstændigheder er w58 gearkassen da stærkere en
en splitcase t-50'er og den kan da i kortere tid holde til omkring de 200hk (hvis man ikke mishandler den formeget)

mon ikke en W- kasse kan holde til lidt mere en 35 hk :wink:
hvad ville et kvalificeret gæt være effekt og momentmæssigt ?

PS. HAR r154 & W5X GEARKASSE SAMME BOLT "CIRKEL" ???

da jeg muligvis kan finde en klokke til en 4AG-W5x combo ville det være fedt hvis det kunne blive en 4AG-r154 combo (desværre er den bare fxxking stor og tung)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 19:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
hehe der skulle have stået 350hk, nej de passer ikke sammen, r154 gearkassen er længere!

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2007, 16:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
350 Hk er ihvertifældet bedre end den jeg har nu

du siger at en r154 er for lang, mener du akslen der løber inde i klokken
er for lang til klokken ?, hvis det er det der laver problemer så kan man vel få et maskinværksted til at ændre på akslen eller hvad? (inkl hærdning etc.)

eller mener du at gearboxen går for langt tilbage så man skal have kortet sin kardan aksel ned ? ( hvis det er tilfældet så er det da til at klare rimeligt nemt)

men passer r154 og W5x boksene på samme bolt påspænding ???
jeg tvivler selv på det da den er fysisk meget større men indtil der er en der med sikkerhed kan sige nej så har man jo lov at håbe


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 14:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Jeg kan ikke begrunde det med noget, men jeg har kun hørt om en w58 gearkasse på en ae86´er. R154 gearkassen er vel 15 cm længere bagud! Men det er ligegyldigt i dit tilfælde da du alligevel skal have en custom kardan. :P

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2007, 14:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Har fundet nogle data på de 2 boxe

R154 er ca 1 tomme tykkere ved sandwich pladen (bredden i kardantunlen):

W58 width @ sandwich plate ~8.5"
R154 width @ sandwich plate ~9.5"


W58 overall length (from bellhousing mounting face) ~22.25"
R154 overall length (from bellhousing mounting face) ~22.25"

så de er altså ca. lige lange det er kun bellhouset på R154 der er noget længere (desværre har de forskellige bespændinger til klokken)

hvis de havde haft samme bespænning kunne man måske have ændret på længden af indgangs akslen den skulle da kortes 0,75 inch ned dvs. 1,9 cm)

W58 input shaft length ~6.0"
R154 input shaft length ~6.75"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2007, 10:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Jeg har en kontakt i malaysia,som laver det koblingshus du søger,
I GB bruger de også sierra kasser,og der kan du så få et koblingshus til den.

/Skassa


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team