Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2007, 09:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
ER DER EN FLINK PERSON HERINDE DER VIL KUNNE BESKRIVE FREMGANGSMÅDEN I DETTE PROGRAM MEGET PRÆCIST OG UDEN FORKORTELSER OSV. DA JEG ÅBENBART SKAL HA DET SKÅRET UD I PAP. MIN COOLANT FØLGER MOTORTEMP. FINT TIL CA. 68 GRADER HVOREFTER DEN FALDER TIL CA. 25. HAR GENERERET NYE FILER MEN GØR SÅ ET ELLER ANDET GALT. FØLER ER SKIFTET MED SAMME RESULTAT.. VED DOWNLOAD I EASYTHERM SKRIVER DEN NOGET MED TYPE MISMATCH ERROR.. HAR OGSÅ FORSØGT AT KOPIRE DE NYE .INC FILER IND I SRC OG COMPILE. LÆSTE NOGET MED MAN SKULLE FLYTTE DEN NYE .19 OP??

:damn: :damn: :damn:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er vel nok det sidste der halter efter at du har compilet den nye S19, så kopiere du denne og går et biblotek op og sætter denne ind her,
Windows vil så spørge ønsker du at erstatte den eksisterende .s19 fil med
En nyere og du svarer ja, for derefter at kører progammet dovnloadfirmware.
Husk at kopiere alle inc. filer over i det biblotek i MT som du bruger til at justere MS med.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 19:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
HEJ MORTEN

SIKKERT ET DUMT SPØRGSMÅL MEN HVAD MENER DU MED: ET BIBLIOTEK OP? OG HVAD MED MT? ER DER MTCFG ELLER CARMTCFG


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 19:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
farmand skrev:
HEJ MORTEN

SIKKERT ET DUMT SPØRGSMÅL MEN HVAD MENER DU MED: ET BIBLIOTEK OP? OG HVAD MED MT? ER DER MTCFG ELLER CARMTCFG

I xp er der en fane der ligner en åben folder med en grøn pil der peger op.
tryk på denne og du ender et biblotet- niveau op i strukturen
Det er den mappe som du vælger at bruge til netop at gemme dine msq filer til netop din bil i.
Man kan have flere.

PS VIRKER DIT TASTATUR IKKE DA DU SKRIVER ALT MED STORT. OG DET KALDES FOR AT RÅBE
hvilket ikke er særligt vellidt.

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 19:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Måske Easytherm som måske ikke er kombitabel med Caps-Lock? :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 23:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Takker..

Var ikke klar over dette. Synes nu ik det er så slemt at skrive med stort. Ingen sure miner :)

Farmand


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 17:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Hey igen.

prøvede i morges og alt syntes at gå fint. MEN, vandtemp lå på -10 hvor vi her havde ca 0 grader. altså 10 under. brugte de eksagte ohm værdiér ved -18, 20 og 100 grader i easytherm. OG når måleren ramte de 70 grader i ms røg den ned på 24. altså ingen ændring? Nogen der har haft lign. problem? Hvilken føler passer til std. ms opsætning da jeg så vil købe en ny i morgen.

På forhånd tak

Lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvilken sensor kører du med nu, og hvor stor en modstand har den ved 20 grader :?:
En standart bosch tempsensor passer ganske godt til modstanden i MS.

Her er nummeret 0 280 130 026

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 17:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Ved -18 er den 17000, ved 20 er den 2540, ved 100 er den 262. Har prøvet to stk. begge fra opel motorer 1.8 og 2.0 8v fra midt 90érne


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2007, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Fejl i ledningsnettet måske, da jeg kører med samme modstand ved 20 grader, da det er en standart bosch sensor.
Og med en standart modstand i MS.

Ellers send din inc fil, og jeg vil prøve at se om den er helt sindsyg.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team