der kan være noget skidt i tanken så den ikke kan suge ordentligt...
prøv evt og hælde det her i tanken..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=824 ... 2027216014
Motorproblemer med Ford Escort
Redaktør: Moderatorer
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
fordtosserne skrev:der kan være noget skidt i tanken så den ikke kan suge ordentligt...
prøv evt og hælde det her i tanken..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=824 ... 2027216014
Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg haft tanken af, og gjordt den ren. Kan der stadig sidde konsistendvand i systemet ?
Nu er det sådan at motoren aldrig bliver specielt varm når jeg køre, altså den kommer kun lige op og røre "normal" feltet. Og tit ligger den kun i "cold" feltet. Kan det have noget at sige, evt. at der komme konsistens vand i benzinen ?
- fordtosserne
- Medlem
- Indlæg: 187
- Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Ikke for at være irreterende, for jeg ved at jeg selv af og til staver forkert men nu bliver jeg nød til at rette det.
det hedder Kondens vand og ikke Konsistens vand.
Hansen7717 <- Du tvivler på at en benzinpumpe kan være årsag til symptomerne, det mener jeg nu godt den kan, jeg har selv haft en bil hvor det tilsidst viste sig at det var pumpen der drillede.
Jeg går udfra at du på nuværendetidspunkt har undersøgt dit tændingssystem og ikke fundet nogen fejl! ellers chek det igen.
køre den med strømfordeler ? hvis ja hvordan har dæksel og rotor det ? er dækslet rent både indvendig OG udenpå? det er set at strømmen der skulle lave en gnist inden i motoren pludselig finder udaf at det er nemmer at aflade til stel via den snavs-oliesnaskfilm udvendig på dækslet.
Kan du eventuelt komme til at låne en anden tændspole(r) og prøve om det hjælper på problemet.
Hvad med falsk luft ? har du chekket at der ikke er et sted hvor motoren kan komme til at suge luft der ikke har været afmålt af varmetråden ? det burde nu kun gøre sig gældende ved tomgang, hvor den vil stå lidt højere i tomgang og tildels dellast/crusing.
Hvor langt har din motor kørt ??
Ps. håber du finder fejlen
det hedder Kondens vand og ikke Konsistens vand.
Hansen7717 <- Du tvivler på at en benzinpumpe kan være årsag til symptomerne, det mener jeg nu godt den kan, jeg har selv haft en bil hvor det tilsidst viste sig at det var pumpen der drillede.
Jeg går udfra at du på nuværendetidspunkt har undersøgt dit tændingssystem og ikke fundet nogen fejl! ellers chek det igen.
køre den med strømfordeler ? hvis ja hvordan har dæksel og rotor det ? er dækslet rent både indvendig OG udenpå? det er set at strømmen der skulle lave en gnist inden i motoren pludselig finder udaf at det er nemmer at aflade til stel via den snavs-oliesnaskfilm udvendig på dækslet.
Kan du eventuelt komme til at låne en anden tændspole(r) og prøve om det hjælper på problemet.
Hvad med falsk luft ? har du chekket at der ikke er et sted hvor motoren kan komme til at suge luft der ikke har været afmålt af varmetråden ? det burde nu kun gøre sig gældende ved tomgang, hvor den vil stå lidt højere i tomgang og tildels dellast/crusing.
Hvor langt har din motor kørt ??
Ps. håber du finder fejlen
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
Okay, fejl taget til efterretning.
Hvad mener du når du siger "benzin pumpen driller" Jeg vil jo mene, enten virker den, og ellers gør den ikke. Når jeg sidder tænding på, køre den fint, 1-2 sek. også slukker den igen.
Jeg holder stadig lidt på at det skyldes kondens vand i i systemet. Men jeg har gjordt tanken ren, og kørt med kaburatorsprit. Hvad kan man ellers gøre, kan der stadig være vand i systemet ?
Hvad angår tændings systemet, jeg har ikke tjekket det, men den har været på værksted, og haft en tester på, de kunne ikke finde nogen fejl.
Jeg har ikke haft strømfordeleren af, men det kunne være jeg skulle prøve det. (burde de ikke kunne se det på computeren?)
Bilen og motoren har "kun" kørt 136.000 km. (ca.)
Hvad mener du når du siger "benzin pumpen driller" Jeg vil jo mene, enten virker den, og ellers gør den ikke. Når jeg sidder tænding på, køre den fint, 1-2 sek. også slukker den igen.
Jeg holder stadig lidt på at det skyldes kondens vand i i systemet. Men jeg har gjordt tanken ren, og kørt med kaburatorsprit. Hvad kan man ellers gøre, kan der stadig være vand i systemet ?
Hvad angår tændings systemet, jeg har ikke tjekket det, men den har været på værksted, og haft en tester på, de kunne ikke finde nogen fejl.
Jeg har ikke haft strømfordeleren af, men det kunne være jeg skulle prøve det. (burde de ikke kunne se det på computeren?)
Bilen og motoren har "kun" kørt 136.000 km. (ca.)
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland
-
Hansen7717
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
- Geografisk sted: Sønderjylland