Turbo manifold i dk
Redaktør: Moderatorer
-
LowDog
- Medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19
Turbo manifold i dk
Hej
Kender i nogen smede eller lignende som kan lave en ramhorn manifold i dk? Kunne jo være det var billigere at få en lavet end at hente hjem fra us.
Kender i nogen smede eller lignende som kan lave en ramhorn manifold i dk? Kunne jo være det var billigere at få en lavet end at hente hjem fra us.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
hvad koster den i US(leveret)?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
LowDog skrev:Kommer lidt an på hvilket mærke og hvilken stil (shortlog, mini ram etc.)
Men materialer koster jo ca. det samme. de går jo i alt fra ca. 2500-7000kr inkl. told/moms fragt
Så tror jeg bare du skal købe i USA....
Ellers kan du jo kigge her, og se hvad proff. byggede manifolde koster:
http://www.petergproduction.com/9aa534d ... 2-127.html
Eller sagt på en anden måde: Hvis en lokal smed skal konkurrere med en manifold til 2500kr importeret fra USA, så skal han gøre een eller flere af følgende ting:
1: Arbejde gratis
2: Fuske HELT vildt
3: Stjæle materialerne
4: Købe noget klyt i kina...
Og det kommer til gengæld slet ikke an på hvilken stil han designer efter!
Da du mener det skal være en bestemt stil tror jeg du går efter designet mere end performance, så måske en rustfri kinamanifold ville være det bedste valg. Det er ihvertfald rimeligt billigt, men hvis det er før en turbo, så tjek den lige for svejseslagger indvendigt
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
LowDog
- Medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 22 maj 2006, 09:19
Nej det er ikke for bling effekt jeg køber manifold. Faktum er at ramhorns yder godt i mellem og topområdet. Grunden til jeg spørger er mere fordi jeg så en side igår (har ikke lige link) til en dansk toyota tunings sælger, som havde lavet en guide hvordan man lavede en og delene var ikke mere end en 500kr. Og det er med collector, flancer, rør. Og ja skal self. svejses med baggas så der ikke kommer kratere indvendig....
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
se der har den gode HENRIK GM for en gangs skyld ret.....
timeløn KINA ca 1.50kr
timeløn USA ca60.00kr
timeløn DK ???????? den kender vi selv!
materialepris er ret ens hele vejen rundt.
men vil man have noget meget specielt. til en sjælden bil/motor kombi er det klart man selv må få noget lavet.
MVH søren PS rigtog meget af det der bliver solgt fra rigtog mange lande kommer fra KINA!
timeløn KINA ca 1.50kr
timeløn USA ca60.00kr
timeløn DK ???????? den kender vi selv!
materialepris er ret ens hele vejen rundt.
men vil man have noget meget specielt. til en sjælden bil/motor kombi er det klart man selv må få noget lavet.
MVH søren PS rigtog meget af det der bliver solgt fra rigtog mange lande kommer fra KINA!
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
LowDog skrev:Nej det er ikke for bling effekt jeg køber manifold. Faktum er at ramhorns yder godt i mellem og topområdet. Grunden til jeg spørger er mere fordi jeg så en side igår (har ikke lige link) til en dansk toyota tunings sælger, som havde lavet en guide hvordan man lavede en og delene var ikke mere end en 500kr. Og det er med collector, flancer, rør. Og ja skal self. svejses med baggas så der ikke kommer kratere indvendig....
Manifold med alle dele for 500kr?
Flange, collector, adskillige bøjninger/lige stykker rør, plus endnu en flange for 500kr?
Når du siger baggas, så antager jeg endda manifolden var rustfri?
Jo, hvis du kender een der kan skære flangerne i en rest matriale ud fra en tegning du har fået lavet gratis, og kan klunse bøjningerne til netto engrospris, så kan det måske lade sig gøre.
Jeg vil tro at den side med vejledningen nok var mest for at beskrive egne evner, end den var tiltænkt at sælge manifolden
Lige præcist manifolde kræver en del håndværk at lave pænt, og mange timer. En mand som PeterG bruger fint 40timer på en manifold, og han har endda alt det fine grej i rørbuk meget lettilgængeligt.
Een som Grydesvamp herindefra ved lidt om hvor lang tid manifolde tager at lave....
Jeg tror faktisk hvis du selv kan lave det hele, og er villig til at bruge timerne, så kan du måske lave en manifold for 500kr, men det er noget "hurtigere" at kigge efter kinadele, som vist bla på linket...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
500kr og så har du det rust frie stål du skal bruge TIL FLANCERNE!
rørbøjninger koster også alt efter hvem man er og kender koster de fra 40kr og op.. har set dem til en hund pr stk hos et tunings firma! så der går også hurtigt en 500kr sedel der hvis ikke mere..
at få skåret flancerne tager tid og koster penge !
hvis jeg kunne få skåret flancer for 1000 kr havde jeg GLADELIGT betalt for det.. men gjorde det selv. LÆS : MANGE TIMER (og meget gril mad)
så bare materialer til din banan løber hurtigt op i 2000kr!
rørbøjninger koster også alt efter hvem man er og kender koster de fra 40kr og op.. har set dem til en hund pr stk hos et tunings firma! så der går også hurtigt en 500kr sedel der hvis ikke mere..
at få skåret flancerne tager tid og koster penge !
hvis jeg kunne få skåret flancer for 1000 kr havde jeg GLADELIGT betalt for det.. men gjorde det selv. LÆS : MANGE TIMER (og meget gril mad)
Fri bane fuld hane! 
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
RIng og hør www.vae.dk hvad de tar for at lave dem
Nissan Sunny GTI-R
I took an IQ test and the results were negative.
I took an IQ test and the results were negative.
