Min CVH motor lyder som en stødstang...

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Min CVH motor lyder som en stødstang...

#1 Indlæg af Zorak »

Hej PP..

Min aldrende 1,6 CVH motor er begyndt at sige nogle tikkelyde når den skal sejtrække (ca fra 2000 - 3500 rpm).. Det er som sagt en CVH 8v motor med indsprøjtning og hydauliske løftere. Har lige skiftet olie da jeg troede det kunne være noget med det at gøre.. Den fik 10/40 som jeg altid har kørt med. Men det har desværre ikke gjordt den store ændring..

Nogen som har været ude for noget lign.? Skal siges den "kun" har kørt 150000 km og udover lydene trækker som den plejer. Jeg synes bare ikke det er en sund lyd for en motor der aldrig har sagt sådan..

Håber ikke at motoren er i dårligere stand end jeg havde troet, skulle jo helst være noget at tune på.. :tooth:

Hvis I har brug for mere info, så bare spørg..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#3 Indlæg af Zorak »

Morten VJ skrev:Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: Min CVH motor lyder som en stødstang...

#4 Indlæg af fordtosserne »

ventilløfterne er et kendt problem på cvh motorene. når de er slidt kan de klapper rigtig meget ...
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Zorak skrev:
Morten VJ skrev:Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen


Giv den en indsugnings kur og en benzin kur fra Bell Add, tror ik det er ventilerne da det kun er inde for visse omdr.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#6 Indlæg af Zorak »

klyfax skrev:
Zorak skrev:
Morten VJ skrev:Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen


Giv den en indsugnings kur og en benzin kur fra Bell Add, tror ik det er ventilerne da det kun er inde for visse omdr.


DVS en Bell Add ServiceRens 1B i en tankfuld benzin? Kan se FTZ forhandler det til en rimelig pris, så det må jeg prøve..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Ja fisk ved faktisk ik hvad de hedder de forskellige, pjeler bare at tage dem fra hylden.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#8 Indlæg af Zorak »

Dummerflad til mig... :oops: Fik lokaliseret fejlen ude i motorrummet, og det viste sig så at alle udstødninges møtrikkerne åbenbart havde løsnet sig. Spændte dem alle efter og kørte en tur hvor lyden var gået væk.. Det var åbenbart ventillyde som slap ud af udstødningsmanifoldet som man kunne høre. Men dejligt at det løste problemet...

Men nu hvor jeg har købt den Bell Add rensning smider jeg den i alligevel, det kan jo aldrig skade..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar