Jeg har lige mistet overblikket over alle de regler man skal igennem ved en ombygning af en nyere bil.
Eks. en 1996 Volvo 900 serie som man vil lægge en 850 turbo motor i. Ingen problemer i det vil jeg mene, da Volvo siger skriftligt ok for ydelsen og da jeg benytter en original motor fra en anden bil og dermed har en godkendt emissionsgrænse osv. forudsat man beholder katalysatoren. Er det korrekt?
Hvad så hvis man skifter indsprøjtningssystem til et af de programmerbare, skal man bare knytte sylten og gemme det så ingen ser det, for det er vel ikke lovligt?
Hvad hvis man monterer anden turbo, selvfølgelig større, skal den af ved hvert syn eller kan man bare prøve at snige igennem med lavere ladetryk?
Overser jeg noget?
Hvad med det med afgift, kan man løbe ind i problemer med det?
Mvh Niels
Regler for ombygning af nyere bil
Redaktør: Moderatorer
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Hvis vi følger loven 100% så mener jeg, uden at være sikker, at anden styring er ulovlig. Skift til større turbo må du gerne, bare du kan bevise at den holder sig inden for 20% grænsen. Som du selv siger skru den ned i tryk...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Regler for ombygning af nyere bil
nibdk skrev:Jeg har lige mistet overblikket over alle de regler man skal igennem ved en ombygning af en nyere bil.
Eks. en 1996 Volvo 900 serie som man vil lægge en 850 turbo motor i. Ingen problemer i det vil jeg mene, da Volvo siger skriftligt ok for ydelsen
Hej Niels.
Hvilken effekt og hvilket moment siger volvo skrifteligt ok for i pågældende karosse?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!