Jeg er ved at hjælpe en kammerat med at kigge på sådan en, og indtil videre virker den sund og rask. Vi har set alt ovenpå så godt som vi nu har kunnet, og endelig har vi så fået en date med en lift nu her på onsdag.
Er der nogle der kender til, hvad man bør kigge efter på sådan en?
Den er jo lidt speciel, der er ikke mange af dem, så har aldrig rigtig hørt noget om hvad de kan fejle - så håber jeg kunne trække på folk herinde
Bilen leveres nysynet til min ven, med 3x frisk olie i transmissionslinien.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Kig efter rust i bagtårne, bagvanger og inderskærme bag samt vognbund foran. Mazdaer har det svært i det danske klima
Tjek om 4-hjulstrækket virker og er uden mislyde.
Find en tom parkeringsplads, drej til fuldt styreudslag og kør i cirkler. Lyt efter støj fra bagtøj samt trækaksel led.
Vi har kigget tårne, de er rigtig fine. Det eneste vi kunne se på knæ var et lille bitte 2-kronestørrelse hul bag h forhjul, som sælger sørger for bliver ordnet, så bilen bliver synet før vi får den.
Den kører superbt, intet at udsætte der, og ingen mislyde, hverken fra gearkasse eller generalt transmissionslinie, udover et lille knas fra 3->2 når man bare triller. Sælger siger at det er kommet efter han har påfyldt gearkassen teflon-halløj fra abcon, og jeg har så sagt at det olie skal tappes og nyt påfyldes før vi tager imod den.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Det med knaselyden kan være en synkromeshring i gearkassen som er ved at være færdig Pas på at lyden er væk inden i køber... Ellers må han jo slå prisen på en gearkasse af i prisen
Den er sikkert ikke helt billig den gearkasse.
Men ellers lyder den da til at være okay.
Hvad skal i give?
Mvh. Bay