Har lige fået en bananmanifold på min ford focus 2.0 16v og så har jeg pillet katen af
Men nogle gang når jeg kører uden at trykke særlig på speederen kører vel ved omkring de 2500-3000 omd(dog ved jeg ikke om det er omds. bestemt). så er det ligesom om at den er begyndt at udsætte/drukne(et eller andet ved faktisk ikke hvad der sker). Men kan så trykke på speederen lidt ned og så kommer den "igang" igen + den prutter helt vildt ud af udstødningen lyder nu meget godt men det er lidt træls at den udsætter? Det er kommet efter jeg har sat den manifold uden kat på.
Nogen der ved hvad det kan skyldes
PS. Den har også gjordt det lidt med den orginale manifold, dog ikke så meget som nu.
Senest rettet af JerrilD 28 maj 2007, 20:04, rettet i alt 1 gang.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
uden at være sikker så vil jeg da mene det er noget motorstyringsbetinget , er der kun en lambdasonde på sådan en ? og er den blevet chippet/justeret efter montering af manifold ??
ARRRGH EDIT: så ikke lige den sidste linie , så nu ved jeg sq ikke , kan den være lidt ude af blanding ved omtalte omdr?? (det er vel derfor at man kan hente 3-5hk på en standard sugemotor med en chip?)
luske skrev:uden at være sikker så vil jeg da mene det er noget motorstyringsbetinget , er der kun en lambdasonde på sådan en ? og er den blevet chippet/justeret efter montering af manifold ??
ARRRGH EDIT: så ikke lige den sidste linie , så nu ved jeg sq ikke , kan den være lidt ude af blanding ved omtalte omdr?? (det er vel derfor at man kan hente 3-5hk på en standard sugemotor med en chip?)
MVH Luske
Har fået skiftet Lambdasonde i og med at jeg ikke kunne få den gamle af, men den er også brugt og stammer sikkert fra en skoda(lamda sonden havde også fire stik som den gamle) Prøver at købe en sprit ny hos ford for at se om det er det der er problemet.
Eller en brugt fra en hugger?
Senest rettet af JerrilD 28 maj 2007, 16:29, rettet i alt 1 gang.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Hvad med en fejlkodeudlæsning Det er sikkert billigere end at famle sig frem i blinde...
Mon ikke du kan få en fornuftig aftale med værkstedet, hvis du ringer og fremlægger problemet sådan som du har fremlagt det her?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Transitfar skrev:Hvad med en fejlkodeudlæsning Det er sikkert billigere end at famle sig frem i blinde... Mon ikke du kan få en fornuftig aftale med værkstedet, hvis du ringer og fremlægger problemet sådan som du har fremlagt det her?
også hvis man har fjernet katten?
ja det kunne da være en løsning
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Har nulstillet ECUen ved at hive strømmen fra og ladet den stå ca en times tid og sat strøm til igen og startede svinet og har været ude at testet det på en lang tur uden at den udsatte ! KLASSE
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)