Hjælp til problem med stempel smøre nipler..

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Hjælp til problem med stempel smøre nipler..

#1 Indlæg af Juel »

Hej Alle

Nå jeg skal til at samle min 16v 1.8 PL motor, den er blevet boret op til 83mm og har fået en krumtap fra en 2.0L G3 motor. men nu har jeg et problem, stemplerne går på stempel smørreniplerne, hvad hulen gør man ved det? må jeg slibe af de to stempel skørter så de ikke går ned og rammer? eller kan man få andre smørrenipler? gode råd modtages med kyshånd, er lidt trist..

Her er billeder så i kan se hvad jeg mener, bolten til smøreniplen er ikke monteret for at i kan se hvor meget stemplet mangler for at kunne løbe frit..

http://starchild.dk/problem1.jpg
http://starchild.dk/problem2.jpg
http://starchild.dk/problem3.jpg

Mvh
Morten
Senest rettet af Juel 14 jun 2007, 21:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#2 Indlæg af needspeed »

Kan ikke se billederne :cry:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Uden at have set billederne, så kan du nok godt slippe afsted med at fjerne lidt at stempelskørtet. Pas på at kanter/rejfninger m.v. fortsat er som resten af skørtet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af Juel »

sorry, her er de:

http://starchild.dk/problem1.jpg
http://starchild.dk/problem2.jpg
http://starchild.dk/problem3.jpg

må man bare tage af skørterne, ?? kommer stemplet ikke i ubalance??
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#5 Indlæg af Shelby 500 »

ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ?
RS-
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af Juel »

Shelby 500 skrev:ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ?


Jow det kan man godt, men det vil ikke hjælpe noget, fordi man kan ikke slibe dem så stemplet kan komme forbi.. :cry:

Mvh
Morten
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af Juel »

Runesm skrev:Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud?

nej fordi så kan pejlestængerne ikke rotere :damn: der skal i forvejen tages 2mm af den lille bolts top.. :roll:
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#9 Indlæg af Wildert »

Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne.
Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op.
Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv.

Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet.
En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede.
Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse ;-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af Juel »

Wildert skrev:Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne.
Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op.
Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv.

Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet.
En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede.
Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse ;-).

Hej Brian

Jeg har snakket med Jesper fra vores cylinderservice, han siger at det er ligemeget, jeg kan bare slibe af, det gør ingen forskel.. :D SÅ de bliver bare slebet til. Han sagde endda at jeg ikke behøvede at slibe i den anden side for at få ligevægt, det var ligemeget.. SÅ jeg sliber dem ned..

Hehe og ja jeg ved godt de andre blokke ville være nemmere at bruge, men den blok her har side fordele.. den er ikke så høj, den vejer mindre, og der står 1.8 på den 8)
derfor har jeg valgt at bore op istedet for at bare tage en 2.0blok, fordi sådan en havde jeg skam på lager :wink:
Besvar