Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 17:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2007, 22:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Havneren skrev:
Jeg har knaldet nogle dioder ind over dobbeltspplen. Det virker pt. fint lige ind til den når ca. 5500 rpm - Der efter dør tælleren totalt. Har ikke helt luret hvad årsagen er endnu, men tror måske der har noget at gøre med at zenerdioden jeg bruger ikke kan klare effekten.


Er det den "metode" som nævnes sidst i linket Morten VJ sendte? For hvis det skulle virke er det da rimelig simpelt så!? Har jeg her: Jeg har 2 spoler, så der ryger der 2 dioder på, 1 på min spark a og 1 på spark b ledning, og videre igennem en zenerdiode og så bare til omdr/tæller? Virker for nemt til og være sandt:-)

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: but why`?
Indlæg: 26 jun 2007, 00:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jack-Ae86 skrev:
Sidder bare og klør mig i håret og tænker på hvorfor en dejlig sag som megasquirt ikke har et ekstra ben i boksen som var "skabt" til omdrejningstællere hehe


Det HAR den på sin vis også, men som altid er det ikke bare lige at lode dirkete ind på udgangen... Der skal lige bygges lidt ekstra -

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 00:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jack-Ae86 skrev:
Havneren skrev:
Jeg har knaldet nogle dioder ind over dobbeltspplen. Det virker pt. fint lige ind til den når ca. 5500 rpm - Der efter dør tælleren totalt. Har ikke helt luret hvad årsagen er endnu, men tror måske der har noget at gøre med at zenerdioden jeg bruger ikke kan klare effekten.


Er det den "metode" som nævnes sidst i linket Morten VJ sendte? For hvis det skulle virke er det da rimelig simpelt så!? Har jeg her: Jeg har 2 spoler, så der ryger der 2 dioder på, 1 på min spark a og 1 på spark b ledning, og videre igennem en zenerdiode og så bare til omdr/tæller? Virker for nemt til og være sandt:-)


Ja... Det er det og det virker fint på min bil - Bortset fra over 5500rpm.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 05:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 jun 2007, 10:57
Indlæg: 19
Ja men det er fordi du skal have en 1kohm pulldown modstand på altså fre der hvor de 2 dioder samles med zeneren, der skal den gå fra og til stel, ser lige om jeg kan finde diagrammet

_________________
Mvh
Jesper Sørensen
Corolla AE92 4AGZE DLi


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 08:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
oki venter spændt

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 10:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
JesperDJ skrev:
Ja men det er fordi du skal have en 1kohm pulldown modstand på altså fre der hvor de 2 dioder samles med zeneren, der skal den gå fra og til stel, ser lige om jeg kan finde diagrammet


Hummm... Ok... Det er nemt nok at prøve jo! Men jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være nødvendigt - ?? Men jeg KAN jo se at det pt. ikke virker 100%...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 10:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har ikke brugt pulldown modstand på min AE86 og det virker fint til over 8k rpm.
Jeg har også brugt 1N4004 dioder men en anden zener som jeg ikke lige kan huske men ikke noget der sku gøre nogen forskel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 10:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
KKH skrev:
Jeg har ikke brugt pulldown modstand på min AE86 og det virker fint til over 8k rpm.
Jeg har også brugt 1N4004 dioder men en anden zener som jeg ikke lige kan huske men ikke noget der sku gøre nogen forskel.


Kan du huske, hvor mange watt den zener var på?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 14:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Havneren skrev:
Kan du huske, hvor mange watt den zener var på?


Nej.. hvis jeg husker rigtig var det en ~28V zener, som ku klare omkring 6A (ret stor). Har flere til at ligge så jeg kan finde et nr på dem hvis det er..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 15:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 jun 2007, 10:57
Indlæg: 19
Du kan også bruge en kraftigere zener i stedet for pulldown modstanden.

Men ind over med et numme rpå den zener :)

_________________
Mvh
Jesper Sørensen
Corolla AE92 4AGZE DLi


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team